Strona główna

Celem Konkursu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego mieszkańców Mazowsza
oraz promocja ich wizji przyszłości Europy i roli regionu w tym kontekście, a także zainspirowanie mieszkańców regionu do refleksji nad wartościami, które dzielimy z innymi narodami Europy.

Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do przygotowania materiału w jednej z trzech form:

  • esej (do 1000 słów),
  • projekt artystyczny (np. obraz, rysunek, fotografia)
  • lub krótki film (do 2 minut), który najlepiej odda temat konkursu.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:

  • rozmiar pliku nie może przekroczyć 15 MB;
  • praca musi być wykonana samodzielnie przez pojedynczego autora;
  •  w konkursie nie mogą brać udziału prace prezentowane w innych konkursach, wystawach itp.;
  • uczestnicy powinni dostarczyć prace bez widocznych znaków wodnych, podpisów czy innych identyfikatorów, aby zapewnić obiektywność oceny.

Warunki udziału w konkursie:

  • Udział w konkursie i podanie danych związanych z udziałem w nim są całkowicie dobrowolne.
  • Zgłoszenie pracy konkursowej jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
  • Pracę konkursową należy wysłać na adres mailowy biura Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Jedna osoba może zgłosić maksymalnie 1 pracę. Prace powinny być wykonane samodzielnie, a zgłoszenie pracy musi wskazywać autora.
  • W konkursie wezmą udział tylko prace spełniające warunki wskazane w § 5 regulaminu, nadesłane do 4.05.2024 r. do godz. 23.59.
  • W tytule wiadomości mailowej powinien znaleźć się dopisek: „Konkurs - Mazowsze”
  • O zachowaniu terminów wskazanych w § 6 decyduje godzina wysłania wiadomości mailowej. Do pracy konkursowej osób niepełnoletnich powinno być załączone podpisane przez przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych uczestnika oświadczenie, którego treść zawiera Załącznik nr 1 do regulaminu.

Dodatkowe informacje przy przesyłaniu zdjęcia projektu artystycznego (obrazu, rysunku): uczestnicy konkursu są zobowiązani do dostarczenia szczegółowych informacji o projekcie artystycznym (wysokość x szerokość w centymetrach) oraz technice użytej do jego stworzenia.
KALENDARIUM
04.05.2024 r. godz. 23:59 – ostateczny termin nadsyłania prac konkursowych
Sposób dostarczenia prac:

  • Wysłanie pracy konkursowej na adres mailowy biura Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • W tytule wiadomości mailowej powinien znaleźć się dopisek: „Konkurs - Mazowsze” 5 maja od godz. 16.00. – ocena prac przez Komisję Konkursową 7 maja 2024 r. – ogłoszenie wyników konkursu wraz z prezentacją zwycięskich prac na stronie internetowej www.bielan.pl oraz przekazanie drogą mailową informacji osobom, które dokonały zgłoszenia zwycięskich prac.
  • Ogłoszenie wyników konkursu wraz z prezentacją najlepszych prac nastąpi 7 maja 2024 r., poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej www.bielan.pl oraz przekazanie drogą mailową informacji osobom, które dokonały zgłoszenia zwycięskich prac.

Zwycięzcy konkursu (miejsce I, II, III) otrzymają możliwość uczestnictwa wraz z osobą towarzyszącą w organizowanym przez Posła do PE Adama Bielana wyjeździe do Brukseli z wizytą w Parlamencie Europejskim w dniu 13 czerwca 2024 r.

PRACE WYSYŁANE SĄ INDYWIDUALNIE, BEZ POŚREDNICTWA SZKOŁY. REGULAMIN ZAWIERA ZAŁĄCZNIK, KÓRY TRZEBA WYPEŁNIĆ I PRZESŁAĆ WRAZ Z WYKONANĄ PRACĄ.

Pobierz Regulamin konkursu „Mazowsze w Europie: nasze wartości, nasze spojrzenie”

Konkurs fotograficzny „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami”

Zapraszam  Uczniów do udziału w konkursie fotograficznym pod tytułem „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami". Inicjatywa ta ma na celu promowanie piękna oraz bogactwa kulturowego i przyrodniczego regionu mazowieckiego.

Laureaci konkursu, wraz z opiekunami, zostaną nagrodzeni wyjazdem do siedziby Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Jest to wyjątkowa okazja do zapoznania się z funkcjonowaniem jednej z kluczowych instytucji Unii Europejskiej oraz do przeżycia niezapomnianej przygody edukacyjnej.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:

  • temat pracy konkursowej – piękno przyrody i architektury regionu Mazowsza i województwa mazowieckiego;
  • forma – cyfrowa (.jpg, .png, .heic) ;
  • technika – zdjęcie;
  • rozmiar pliku nie może przekroczyć 10 MB;
  • dopuszczalne są podstawowe korekty ekspozycji, kontrastu, kadrowania, zabronione jest dodawanie lub usuwanie elementów zdjęcia;
  • fotografia musi być wykonana samodzielnie przez pojedynczego autora;
  • udziału w konkursie nie mogą brać zdjęcia prezentowane w innych konkursach, wystawach itp.;
  • uczestnicy powinni dostarczyć prace bez widocznych znaków wodnych, podpisów czy innych identyfikatorów, aby zapewnić obiektywność oceny;
  • każda fotografia powinna zawierać opis miejsca jej wykonania.

Zdjęcia zapisane w formie cyfrowej oraz skan wypełnionego zgłoszenia proszę przesłać do dn. 3.04.2024 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę o zapoznanie się z regulaminem konkursu.

Pobierz KARTĘ ZGŁOSZENIA DO KONKURSU

Pobierz REGULAMIN KONKURSU

Monika Rodakowsk

Dla Wszystkich Kobiet z Naszej Szkoły!
Życzenia z głębi serca płynące, czekające spełnienia,
niechaj kłopoty znikną, sukcesów przybędzie,
niechaj zdrowie dopisze, a szczęście się przędzie.
Wszystko, co piękne i wymarzone,
niech w życiu będzie spełnione.

Samorząd Uczniowski Publicznej Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko

Serdeczne zapraszamy na interaktywne szkolenie z Panem Łukaszem Gierkiem, które ma na celu zwiększenie świadomości o zagrożeniach obecnych w Internecie oraz o sposobach ochrony swoich dzieci przed nimi. Szkolenie odbędzie się 5 marca 2024r. o godz. 18.00 w małej sali gimnastycznej.

Celem szkolenia jest wyposażenie rodziców w wiedzę i narzędzia niezbędne do skutecznej ochrony swoich dzieci w świecie cyfrowym, jak również zainspirowanie do aktywnego uczestnictwa w ich życiu online. Szkolenie to jest doskonałą okazją do zdobycia praktycznych umiejętności, które pomogą rodzicom wychować bezpiecznie swoje dzieci w erze cyfrowej.

Szkolenie rozpocznie się od krótkiego wprowadzenia w historię powstania Internetu, aby lepiej zrozumieć jego obecną strukturę i funkcjonowanie. Następnie przejdziemy do analizy konkretnych zagrożeń takich jak fake newsy, cyberprzemoc (hejt) oraz ryzyka związane z udostępnianiem osobistych danych i wizerunku w sieci. Zajmiemy się również ważną kwestią cyfrowego śladu - podkreślimy, że informacje i materiały opublikowane online mogą pozostać w sieci na stałe i jakie to ma konsekwencje dla naszych dzieci.

Serdecznie zapraszam do udziału w szkoleniu, bezpieczeństwo naszych dzieci również to w sieci to bardzo ważny aspekt naszego życia.

Łukasz Gierek, Uniwersytet Radomski, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Nauczyciel, wykładowca akademicki, trener edukacyjny. Wyróżniony i zaliczony do grona 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2019, 2021 oraz 2022 r. przez kapitułę ekspertów oraz praktyków skupionych wokół Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Jego bogate doświadczenie obejmuje uczestnictwo oraz prowadzenie szkoleń na międzynarodowych konferencjach edukacyjnych w Toronto, Singapurze, Atenach, Helsinkach, Wiedniu czy Sarajewie. Współpracował z renomowanymi firmami i instytucjami takimi jak Acer Polska, Amazon, Dell Polska, FRSE, Microsoft Polska, Multikino, Wacom Polska oraz Ambasada USA w Polsce, dostarczając cenne wskazówki i szkolenia z zakresu edukacji cyfrowej. Ma również doświadczenie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, przeprowadzając szkolenia dla Wydziałów Prewencji Mazowieckiego Garnizonu Policji, Miejskiej Komendy Policji w Radomiu, kuratorów sądowych oraz rodzin z pieczy zastępczej. Jego wkład w rozwój bezpieczeństwa cyfrowego został doceniony przez Microsoft Polska, dla którego współtworzył kurs z zakresu cyberbezpieczeństwa, a także przez Ambasadę USA, z którą zorganizował cykl szkoleń dla polskich nauczycieli. W swojej pracy akademickiej specjalizuje się w informatyce śledczej, cyberbezpieczeństwie oraz socjotechnikach, szczególnie w kontekście wykorzystania sztucznej inteligencji. Jest członkiem zespołu ds. wdrożenia sztucznej inteligencji w polskich szkołach przy MEiN. Jest również ambasadorem marki Banach 3D, polskiego producenta drukarek 3D, gdzie swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją dzieli się przygotowując materiały multimedialne na platformie Youtube czy prowadząc szkolenia Rad Pedagogicznych z zakresu wdrożenia druku 3D w szkole

Z poważaniem Agnieszka Babańca

W związku z wpisem, który pojawił się na Spotted Garbatka, chciałabym wyjaśnić opisaną sytuację.

W czwartek jeden z uczniów przyszedł na zabawę przebrany w dużych rozmiarów kostium dinozaura. Z przebrania zwisały nogi i ogon, o które mógł się potknąć inny uczestnik dyskoteki, narażając tym zdrowie swoje i innych. Poprosiłam o pozostawienie kostiumu w szatni, ale nie wyprosiłam ucznia z zabawy.

Moja prośba związana była z mającym miejsce tego samego dnia rano wypadkiem, podczas którego uczennica potknęła się o rozwiązane sznurowadła, upadła i uszkodziła sobie dwa zęby.  
Moim celem nie było sprawienie dziecku przykrości, tylko troska o bezpieczeństwo jego i innych uczestników zabawy.

Przepraszam za zaistniałą sytuację.

Ewelina Piecyk-Kowalska

Zmieniająca się wokół rzeczywistość szkolna skłoniła nas do refleksji  nad powszechnością stosowania  oceny bieżącej w formie oceny cyfrowej, która  powoduje, że uwaga uczniów, rodziców i nauczycieli skupia się na ocenie, wyniku i egzaminie. Nie sprzyja to braniu odpowiedzialności uczniów za swoje uczenie się, a po powrocie do domu wiele godzin  odrabiają  prace domowe.  Dzieci nie mają  czasu na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań, skupiając się na zapamiętywaniu treści określonych przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

W szkole uczeń funkcjonuje od sprawdzianu do sprawdzianu. Dlatego też dyrektor szkoły wraz z  Radą Pedagogiczną PSP im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko podjęli decyzję o wprowadzeniu od września 2023 r. zmian w zakresie oceniania. W klasach  1-3 zrezygnowaliśmy z ocen sumujących (1-6) na rzecz informacji zwrotnej (ocena opisowa), natomiast przy ocenianiu bieżącym  w klasach 4-8 nauczyciele stosują zarówno  oceny wystawiane cyfrą jak również opisowe (informacja zwrotna), podczas oceniania bieżącego nie stawiamy ocen niedostatecznych, uczeń otrzymuje informację „spróbuj jeszcze raz” i może zliczyć  dane wymagania. Ponadto zrezygnowaliśmy z oceniania prac domowych i zmniejszyliśmy ich liczbę, co nie zwalnia ucznia z przygotowywania się do lekcji.

Zmieniliśmy także  formułę śródokresowych spotkań z rodzicami tzw. „wywiadówek” na rzecz spotkań trójstronnych RUN (Rodzic, Uczeń, Nauczyciel).  Odejście od tradycyjnego modelu oceniania wymaga  odpowiedniego przygotowania i zmiany myślenia. Nauczyciele naszej szkoły   uczestniczyli   w szkoleniach z dr Zylińską (z „Budzącej się Szkoły”)  oraz warsztatach  z Jarosławem Durszewiczem (Prezesem  Fundacji „Szkoła bez ocen”, ekspertem prawa oświatowego).  

W szkole bez ocen każdy uczeń ma szansę na pełny rozwój swojego potencjału – uzyskuje wsparcie i cenne wskazówki do rozwoju. Kluczowe w tym procesie jest zapewnienie uczniom jasnych, konkretnych informacji zwrotnych, aby zapewnić im odpowiednie wsparcie w procesie uczenia się. Wierzymy, że szkoła powinna być miejscem, gdzie każdy uczeń ma możliwość samodzielnego dochodzenia do wiedzy, bez presji ocen cyfrowych. Chcemy, aby nauczanie było bardziej angażujące i dostosowane do potrzeb każdego ucznia. Aby nauka była nie tylko skuteczna, ale również interesująca i wymagała aktywnego udziału uczniów w samodzielnym  dochodzeniu do wiedzy.

Od kilku miesięcy wprowadzamy w naszej szkole zmiany, ale mamy świadomość, że jest to proces i musimy się tego nauczyć zarówno nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice. Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany w naszej szkole są odpowiedzią na potrzeby współczesnego ucznia.

Dyrektor szkoły

Agnieszka Babańca

Monika Bernacik

Zapraszam do włączenia się do akcji „Zabierz książkę na ferie!”. Biblioteka szkolna proponuje następujące pozycje:
Dla uczniów klas 1-3:

  • Seria książek „Mam przyjaciela…”
  • Ulf Stark, Charlotte Ramel „Cynamon i Trusia” – seria książek
  • Danuta Parlak :Kapelusz pani Wrony”
  • Grzegorz Kasdepke „Detektyw Pozytywka” – seria
  • Justyna Bednarek „Nowe przygody skarpetek”
  • Renata Piątkowska „Oko w oko z diplodokiem”
  • Marcin Mortka „Tappi i pierwszy śnieg” i inne tytuły

Dla uczniów klas 4-8:

  • Martin Widmak, Helena Willis „Tajemnica…” - seria
  • Barbara Kosmowska „Pozłacana rybka”;
  • Eric Knight „Lassie wróć!”
  • Longin Jan Okoń „Tecumseh”
  • John Green „Szukając Alaski”
  • Juliusz Verne „Dziaci kapitana Granta”
  • Małgorzata Strękowska – Zaremba „Dom nie z tej ziemi”
  • Katarzyna Majgier  „Niedokończony eliksir nieśmiertelności”
  • Katherine Marsh „Chłopiec znikąd”
  • Yann Martel „Życie Pi”
  • James Oliwier Curwood „Szara wilczyca”
  • Katherine Paterson „Most do Terabithii”
  • J.R.R. Tolkien „Władca pierścieni”
  • Astrid Lindgren „Ronja córka zbójnika”
  • Astrid Lindgren „Mio, mój Mio”
  • Astrid Lindgren „Przygody Madiki z Czerwcowego Wzgórza”
  • Paweł Beręsewicz „Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek”
  • John Flanagan seria „Zwiadowcy”
  • R.J. Palacio „Cudowny chłopak”

Powyższe książki rekomendowane są przez Fundację „Cała Polska czyta dzieciom”
Monika Rodakowska

Szanowni Państwo!
Po raz kolejny społeczność szkolna, nauczyciele , pracownicy włączamy się do organizacji Szlachetnej Paczki dla Pani z naszej miejscowości! Bardzo prosimy o wsparcie i pomoc w organizacji paczki do dnia 11 grudnia!
Pani Bożena 61 lat
Historia Rodziny
Pani Bożena w wieku 19 lat uległa wypadkowi motocyklowemu, czego skutkiem jest uraz kręgosłupa. Od ponad 40 lat porusza się na wózku inwalidzkim. Mieszka bardzo skromnie w małym domu bez łazienki. Córka pani Bożeny ma dwójkę małych dzieci, co uniemożliwia jej zajęcie się mamą na stałe. Pomimo niepełnosprawności, pani Bożena jest osobą bardzo silną i samodzielną. Tryska energią i stara się nie myśleć o wypadku sprzed lat. Pani Bożena cieszy się z małych rzeczy. Ponieważ jest osobą samotną, docenia każdy mały gest, spotkanie, zrozumienie. Nie ma marzeń, pragnie jedynie spokojnie i godnie spędzić starość.
Trzy kluczowe potrzeby Rodziny

1. Pieluchomajtki SENI 2 i chusteczki pielęgnacyjne, nawilżane SENI
Pani Bożena nie ma łazienki, więc korzysta z pampersów oraz chusteczek pielęgnacyjnych.
2. Żywność
3. Środki czystości
4.Żywność trwała
5. Środki czystości
6.Specjalne wymagania:
Pieluchomajtki  SENI 2 i chusteczki pielęgnacyjne, nawilżanych SENI.
Pampersy dla dorosłych
Mydło / żel myjący
Szampon
Płyn do płukania tkanin
Proszek do prania
Płyn do mycia naczyń
7.Odzież
Bożena: Sweter (Zimowe)
Rozmiar: M, Uwagi: Pani Bożena prosi o luźny, cieplejszy sweter na zimę.
Obuwie
Bożena: Kapcie (domowe)
Rozmiar: 36,
Bożena: Kozaki/buty zimowe
Rozmiar: 36, Uwagi: Ze względu na niepełnosprawność i opuchliznę, pani Bożena prosi o obuwie zimowe, które łatwo będzie założyć tj. na rzepy.
Pani Bożena prosi o pościel o wymiarach 160x200cm, koc o wymiarach 220x180cm i duży ręcznik kąpielowy np. 100x150cm.
Koc
Pościel (poszwy, prześcieradło)
Ręczniki
Brakujące sprzęty gospodarstwa domowego
Mały garnek na kuchenkę gazową
 Szczególne upominki
Książki
Pamiętajmy: DOBRO WRACA!

Monika Bernacik
Anna Szczypińska