• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
BIP

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Aktualności cyfrowobezpiecznych

Happening –bezpieczne korzystanie z Internetu

18.04.2018 r odbył się happening dotyczący bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie klas I,II,IV,V,VI,VII oraz II klas gimnazjum zebrali się na boisku szkolnym prezentując hasła dotyczące bezpieczeństwa w sieci .Wszystkie klasy zabrały ze sobą ulotki opracowane na podstawie materiałów ze strony cyfrowobezpieczni i wyruszyły w rajd ulicami Garbatki-Letnisko. Uczniowie zapoznawali mieszkańców z realizowanym przedsięwzięciem i rozdawali ulotki dotyczące cyberprzemocy i możliwości jej zapobiegania. Część ulotek dotyczyła gier komputerowych, która przybliżała oznaczenia na grach . Uczniowie klas I rozmawiali z uczniami sąsiedniej szkoły podzielili się swoja wiedzą na temat bezpiecznego korzystania z Internetu, rozdali również ulotki.

Czytaj więcej...

Zajęcia koła informatycznego

Na zajęciach szkolnego koła informatycznego uczniowie uczą programować wykorzystując do tego tablety i grę edukacyjną – planszową Scotie go. Pracują w grupach układając program za pomocą puzzli. Uczą się w ten sposób rozwiązywania skomplikowanych problemów i pracy w grupach. Doskonalą umiejętność analitycznego i logicznego myślenia.

Czytaj więcej...

Zajęcia koła informatycznego

Zajęcia koła informatycznego dla uczniów nauczania zintegrowanego mają na celu przedstawienie dzieciom programów komputerowych służących ich rozwojowi. Praca z tymi programami jest alternatywą wobec zajmującego cenny czas przesiadywania dzieci przed komputerem podczas korzystania z serwisów społecznościowych czy gier. Dzieci na zajęciach koła tworzą tematyczne animacje w programach Pivot i Edytor Postaci Logomotion. Podczas zajęć wykorzystywany jest również zestaw Cubico Kids do nauki programowania. Podczas zajęć komputerowych w klasach drugich i trzecich w miesiącu lutym prowadzone były zajęcia na temat właściwych zachowań w Sieci - wykorzystane zostały filmy z serii „Owce w sieci” i propozycje ze strony www. sieciaki.pl. Uczniowie mieli zajęcia poświęcone tworzeniu dobrych, mocnych haseł i nie ujawniania ich osobom postronnym. Uczniowie klas trzecich poznali zasady korzystania z poczty internetowej, wysyłania i odbierania wiadomości o odpowiedniej treści oraz odpowiedniego reagowania na załączniki i spam. Zespół uczniów z klas szóstych realizował w przeciągu kilku miesięcy projekt: multimedialną pracę konkursową na Ogólnopolski Konkurs Krajoznawczy „Poznajemy Ojcowiznę”. Tematem pracy była historia osadnictwa letniskowego w Garbatce-Letnisko. Uczniowie zbierali materiały fotograficzne, wyszukiwali informacje historyczne, przeprowadzali wywiady z mieszkańcami oraz nagrywali krótkie filmy. Z materiałów tych powstała prezentacja multimedialna, która w konkursie na etapie powiatowym zdobyła pierwsze miejsce w kategorii prac multimedialnych, a na etapie województwa mazowieckiego również została doceniona i otrzymała drugie miejsce. Praca z multimediami była odskocznią i alternatywą do codziennych zachowań uczniów, którzy wcześniej wiele czasu poświęcali na komunikowanie się poprzez portale społecznościowe często w błahych sprawach. Praca nad projektem pozwoliła uczniom na dogłębne poznanie wykorzystania multimediów i Internetu do osiągnięcia szczytnego celu.

Czytaj więcej...

Mistrzostwa Szkoły w Armwrestlingu

W dniu 16 listopada 2017 roku w sali gimnastycznej rozegrano Mistrzostwa Szkoły w Armwrestlingu. W zawodach wystartowało 193 uczniów naszej szkoły.

Czytaj więcej...

VI Mikołajkowy Turniej Oyama Karate o Puchar Wójta Gminy

W dniu 2 grudnia 2017 roku w sali gimnastycznej Publicznej Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce- Letnisko rozegrany został VI Mikołajkowy Turniej Oyama Karate o Puchar Wójta Gminy Garbatka- Letnisko. Zawody zgromadziły 238 zawodniczek i zawodników z 7 klubów Oyama Karate. (Legionowo, Łódź, Piotrków Trybunalski, Radom, Tarnobrzeg, Tarnów oraz NKSW Wulkan). Reprezentanci w/w klubów rywalizowali w konkurencjach Kata w dziewięciu kategoriach wiekowych z podziałem na płeć. Mistrzostwa zorganizowała Publiczna Szkoła Podstawowa w Garbatce- Letnisko oraz Nadwiślański Klub Sportów Walki Wulkan pod honorowym patronatem wójta Gminy Garbatka- Letnisko Pana Roberta Kowalczyka. W imieniu organizatora wszystkich przybyłych zawodników oraz publiczność powitała dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Pani Agnieszka Babańca. Uroczystego otwarcia turnieju dokonał wójt Gminy Garbatka- Letnisko Pan Robert Kowalczyk. W czasie ceremonii otwarcia zawodów Sensei Andrzej Suwała wręczył wójtowi okolicznościowy grawerton dziękując jednocześnie za dotychczasową współpracę na rzecz rozwoju Oyama Karate. W dalszej kolejności Sempai Olga Karaś zapoznała przybyłych gości z programem „Cyfrowobezpieczni”.

Czytaj więcej...

"Bezpieczny Internet" - przedstawienie profilaktyczne

Cyberprzemoc to obecnie  najszybciej rozwijające się zagrożenie, które dotyka  wszystkich, a zwłaszcza dzieci, bowiem one  są najbardziej podatne na tego rodzaju działania. Bardzo często nie zdają sobie sprawy, jak wiele codziennych zachowań jest niewinnym początkiem aktów wirtualnej agresji... Niestety na tym sprawa się nie kończy... Te negatywne emocje przenikają do rzeczywistego świata i z ogromną siłą uderzają w nas –  użytkowników  Internetu.  „Przecież to miał być tylko niewinny żart” – zdanie, które najczęściej pada z ust winowajców, czyli tych, którzy celowo bądź też w sposób  nieświadomy stosują cyberprzemoc w relacjach z innymi. Jedno jest pewne: Internet i urządzenia mobilne zmieniły  nasz świat i mają na nas ogromny wpływ. Trzeba pamiętać o tym, że nowoczesna technologia to nie tylko zabawa, ale także ryzyko uzależnienia, przemocy czy łatwego dostępu do nieodpowiednich treści. Mając na celu dobro naszych uczniów, w naszej szkole w ramach akcji CYFROWOBEZPIECZNI organizowane są różnego rodzaju spotkania, zajęcia i konkursy, których główną myślą jest uświadamianie najmłodszym tego, że w sieci czyha  wiele niebezpieczeństw i dlatego zawsze, gdy korzystamy z Internetu, musimy kierować się zdrowym rozsądkiem. Należy wykazać czujność i ostrożność, zwłaszcza w kontaktach z tymi, których znamy tylko ze świata wirtualnego i nigdy nie widzieliśmy ich w "realu".

Czytaj więcej...

Świat bezpiecznego Internetu

Projekt cyfrowo bezpieczni realizowany był również na zajęciach plastyki w klasach 4,5,6. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela  wykonali w grupach ciekawe prace plastyczne w formie plakatów „Świat bezpiecznego Internetu”. Uczniowie  zapoznali  się z warsztatem i środkami artystycznymi stosowanymi przez twórców  obejrzeli przykłady plakatów wybitnych artystów. Z prac  została wykonana, ciesząca się ogromną popularnością, wystawa na korytarzu szkolnym.

Czytaj więcej...

Co mówią media?

Dzieci co dzień zdobywają wiele informacji o świecie. Nie wszystkie źródła, z których czerpią, są wiarygodne. Lekcja nauczyła je, że nie wszystko, co podają media, musi być prawdą, ale też media mogą posłużyć do weryfikacji zdobytej wiedzy. Zajęcia przeznaczone były dla grupy uczniów klas I-III PSP.

Czytaj więcej...

„Hasła i bezpieczne logowania”

W grudniu uczniowie klas II-VII brali udział w szkolnej akcji „Hasła i bezpieczne logowania”. W każda klasie podczas lekcji informatyki a także podczas lekcji wychowawczych przeprowadzone zostały zajęcia i pogadanki na temat znaczenia haseł w Internecie , uczniowie poznali co oznacza siła hasła, jak tworzyć bezpieczne (tzw. silne) hasła, łatwe do zapamiętania, czym grozi złamanie hasła, oraz dlaczego hasła są tak ważne. Podczas zajęć wykorzystane zostały scenariusze lekcji "Hasła, loginy i bezpieczne logowanie”. Zarówno uczniowie klas I-III jak i klas IV-VI obejrzeli filmy instruktarzowe ze strony cyfrowobezpieczni.pl .Po części teoretycznej wszyscy przystąpili to tworzenia własnych haseł. Z informacjami o tworzeniu mocnych haseł zostali zapoznani rodzice uczniów klas II i III. Najmłodsi uczniowie tworzyli swoje hasła z pomocą rodziców. Każdy uczeń przygotował na kolorowej kartce swoje propozycje. Wszystkie hasła i krótkie informacje zostały zaprezentowane na tablicach na korytarzu szkolnym. Cała społeczność szkolna czytała prezentowane hasła starając się odszyfrować imiona twórców.

Czytaj więcej...

Zasady bezpieczeństwa w Internnecue

Od Dni Bezpiecznego Internetu we wszystkich klasach prowadzone są zajęcia i rozmowy na temat zasad bezpieczeństwa w Internecie. Każda klasa IV-VI (6 klas) opracowała klasowe zasady. Wszystkie klasowe propozycje zostały zebrane przez przedstawicieli samorządów klasowych. Przedstawiciele wspólnie ze szkolnym mentorem cyberbezpieczeństwa i nauczycielami informatyki wypracowali jednolite zasady bezpieczeństwa. Zasady te zostały zaakceptowane przez Radę Rodziców i wprowadzone zarządzeniem dyrektora

Czytaj więcej...

Pingwinkowy quiz cyfrowobezpiecznych

Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu. Zagrali w quiz, w którym pomogli małemu pingwinkowi rozwiązać kilka problemów, jakie napotkał używając swojego nowego tabletu. Podjęli także próbę napisania kontraktu, w którym ustaliliby wspólnie z rodzicami zasady bezpiecznego korzystania z tabletu, komputera, telefonu. A wszystko po to, by korzystanie z mediów i sieci było łatwiejsze i bardziej bezpieczne. Zajęcia przeznaczone były dla grupy uczniów klas I-III

Czytaj więcej...

Zajęcia w ramach DBI

Nauczyciele klasach III (3 klasy)w ramach obchodów Dni Bezpiecznego Internetu przeprowadzili lekcje, których celem było uświadomienie dzieciom zagrożeń czekają na nich w sieci oraz promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu. Podczas zajęć stosowane były różnorodne środki dydaktyczne: uczniowie rozwiązywali krzyżówki ,których rozwiązaniem było słowo INTERNET. Dzielili wylosowane wyrazy na korzyści i zagrożenia płynące z INTERNETU. Z rozsypanek wyrazowych uczniowie układali zdania określające zasady bezpiecznego korzystania z Internetu .Po ułożeniu wszystkich zdań wspólnie tworzyli wyklejankę będącą tablicą informacyjną określającą zalety i zagrożenia oraz zasady bezpiecznego Internetu. Każda klasa swoje prace prezentowała na drzwiach sal lekcyjnych. Ilość uczniów: 55

Czytaj więcej...

„Kto jest po drugiej stronie? ”

Wśród uczniów klas I (2 klasy) przeprowadzone zostały zajęcia w oparciu o opracowany przez nauczycieli scenariusz. Celem zajęć było uświadomienie zagrożeń jakie niesie niewłaściwe korzystanie z sieci oraz korzyści podczas właściwego korzystania z zasobów Internetu. Po zajęciach uczniowie wiedzą że należy stosować zasadę ograniczonego zaufania - „Kto jest po drugiej stronie?”, - wiedzą jak się zachować gdy mają poczucie zagrożenia. Wykorzystana została metoda poglądowa- uczniowie czytali opowiadanie o Rozumku który pierwszy raz otrzymał tablet i napotyka na różne sytuacje. Uczniowie podpowiadali Rozumkowi ( rozwiązując quiz) jak się zachować w trudnych sytuacjach.(wybór gry właściwej dla jego wieku, odpowiedzi na pytania o osobiste dane , co zrobić w sytuacji przekierowania na nieznaną stronę) Podczas zajęć wykorzystana została tablica multimedialna . Ilość uczniów biorących udział: 28

Czytaj więcej...

Wyjątkowe bombki Cyfrowobezpiecznych

W grudniu uczniowie klas 5 i 6 wykonali w programie graficznym bombki z logo cyfrowobezpieczni. Bombki zostały rozdane wszystkim uczniom szkoły na których uczniowie umieścili życzenia . Życzenia były różnorodne jedne skierowane były do rodziców , inne do nauczycieli, kolegów, były również takie które dziękowały za pozytywne chwile w roku 2017 i życzyły wszystkim radości w roku 2018. Podczas uroczystego kolędowania każdy uczeń umieścił swoją bombkę na szkolnej choince. Uczniowie rodzice i pracownicy szkoły jeszcze przez wiele dni czytali życzenia i oglądali kolorowe bombki.

Czytaj więcej...

Przyjazne kino

Kino, to jedno z bardziej atrakcyjnych miejsc spędzania wolnego czasu – rodzinnego, szkolnego. To także poszanowanie praw autorskich, gdyż filmy oglądane są z legalnego źródła. Dla nauczycieli i rodziców kino stwarza bezpieczną strefę do kształtowania świadomego odbiorcy kultury filmowej (bezpieczną, bo dostosowaną do potrzeb i wieku odbiorcy). Zajęcia, w których uczestniczyły dzieci z klas I-III uświadomiły im te właśnie zalety kina.

Czytaj więcej...

Wykonanie: Dan-net