• bal

Deklaracja dostępności

ERASMUS +

Przed nami kolejny tydzień nauki w English Center in Cyprys

Rozpoczęłyśmy kolejny tydzień nauki w English Center in Cyprys. Od poniedziałku jesteśmy we dwie i pracujemy w innych grupach. Uczymy się nie tylko konwersacji w języku angielskim, ale również poznajemy kulturę i zwyczaje w innych krajach. W naszych grupach uczą się ludzie z Chin, Ukrainy, Niemiec, Rosji i Czech. Po zajęciach odkrywamy nowe zakątki Limassol. Wieczory są równie piękne. Miasto oświetla pełnia księżyca, która motywuje nas do wieczornych spacerów nad morzem, towarzyszą nam oczywiście koty.

Klaudia Ambroszczyk, Agnieszka Babańca

Ostatni dzień kursu na Cyprze

W piątek, po dwutygodniowym intensywnym kursie z języka angielskiego na Cyprze, pozytywnie napisałyśmy test sprawdzający naszą wiedzę i uzyskałyśmy certyfikat potwierdzający nasze umiejętności. Mamy nadzieję, że zajęcia z native speakerem - Helen, przyczynią się do podniesienia naszego poziomu posługiwania się tym językiem obcym w różnych, również codziennych, sytuacjach. Cypr zachwycił nas klimatem, atmosferą i przepięknymi widokami, mamy nadzieję, że to nie nasze ostatnie spotkanie z tą urokliwą wyspą.

Ostatni dzień w Dialoge Sprachschule w Lindau

To już ostatnie dni na kursie języka niemieckiego w Dialoge Sprachschule w Lindau. Jeszcze chwila i czas powrotu! Otrzymałyśmy zasłużony certyfikat i podziękowania za wspólnie spędzony czas. Dzięki projektowi Erasmus+ mobilność nauczycieli poznałam piękne miejsca, przemiłych ludzi, nowoczesne metody nauczania języka obcego. Wrażeń moc, pozytywna energia, nowe doświadczenia, ciekawe prowadzenie zajęć i wzbogacenie wiedzy to tylko część z fantastycznego pobytu w Lindau. Z całą pewnością zdobyta wiedza uatrakcyjni lekcje języka niemieckiego w naszej szkole. Do zobaczenia!

Kolejne zajęcia w szkole językowej na Cyprze

Na ostatnich zajęciach utrwalaliśmy wiadomości o czasach, liczebnikach oraz datach. Pracowaliśmy w parach i grupach, ćwicząc praktyczną znajomość języka angielskiego. Podczas dzisiejszych lekcji rozmawialiśmy o ulubionych rodzajach muzyki, piosenkarzach i piosenkach. Po szkole mamy czas na zwiedzanie Limassol i spacery po przepięknych plażach. Wszystkie zauważyłyśmy, że w cypryjskich miejscowościach roi się od kotów. Można je spotkać na chodnikach, skwerach, a nawet na plażach. Legenda głosi, że na wyspę sprowadziła je w IV wieku święta Helena w celu pozbycia się jadowitych węży. Dlatego dziś, oprócz obowiązkowej dawki zdjęć ze szkoły, proponujemy wam kilka portretów tych uroczych zwierząt.

Montanalinqua

W ostatnim tygodniu nauki poznawaliśmy metodę nauczania języka niemieckiego w terenie czyli Montanalinqua. W pierwszej fazie zapoznaliśmy się z teorią. W kolejnych dniach uczestniczyliśmy w ćwiczeniach praktycznych wraz z międzynarodową grupą młodzieży. Zajęcia metodą projektu Montanalinqua wzbogacają słownictwo i gramatykę nauczanego języka. Na pewno wykorzystam tę metodę podczas zajęć z moimi uczniami! Grüsse aus Lindau am Bodensee

Metody aktywizujące i techniki IT

Od wczoraj nasza grupa liczy 12 osób. Dołączyły do nas między innymi pani dyrektor Agnieszka Babańca, Klaudia Ambroszczyk oraz inni nauczyciele z różnych krajów. Na zajęciach pracowaliśmy, wykorzystując metody aktywizujące oraz techniki IT. Po lekcjach zwiedzałyśmy stary port w Limassol i spacerowałyśmy promenadą przy tutejszej Marinie. Na dzisiejsze popołudnie nasze koleżanki mają zaplanowaną wycieczkę na Stare Miasto, zamek i do Muzeum Carob Mill.

Za mną tydzień nauki w Lindau...

Tydzień nauki na kursie językowym w Lindau już minął! Brałam udział w różnorodnych zajęciach z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz gier, zabaw i dramy podczas nauki języka niemieckiego. Dzisiaj zakończyła kurs koleżanka z Pragi - Vendi. Od poniedziałku nasza dwuosobowa grupa z Polski pozna Montanlingua, czyli praktyczne wykorzystanie języka w naturalnym otoczeniu.

Kolejny dzień na Cyprze

Dziś oprócz intensywnej nauki czekał na nas test z wiadomości i umiejętności dotyczących języka angielskiego. Po niespodziewanie wysokich wynikach cała nasza grupa pożegnała jedną z uczestniczek - Jane z Czech, która po dwóch tygodniach nauki otrzymała zasłużony certyfikat. Zaraz po zajęciach wspólnie wyruszyliśmy na zwiedzanie pozostałości po starożytnym mieście Kurion. Ozdobą parku archeologicznego jest teatr grecko - rzymski oraz ruiny stadionu z II wieku. Obejrzeliśmy również zamek w Kolossi, średniowieczną twierdzę krzyżowców.

Kolejne dni na kursie językowym w Sprachschule Dialoge w Lindau

Kolejne dni na kursie językowym w Sprachschule Dialoge w Lindau wzbogaciły moją wiedzę praktyczną i metodyczną nauczania języka niemieckiego. Uczestniczyłam w obserwacji zajęć językowych na poziomie A1 z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania gramatyki i słownictwa. Czas w przepięknym Lindau mija bardzo szybko i intensywnie. Zachwycające zabytkowe miasteczko, ośnieżone szczyty Alp i klimatyczne Jezioro Bodeńskie dopełniają całości. Grüsse aus Lindau am Bodensee

Kolejny dzień w szkole językowej - Limassol

Trzeciego dnia, po intensywnej nauce w szkole językowej, razem z naszą przewodniczką z Erasmusa zwiedzaliśmy Stare Miasto w Limassol. Naszą uwagę przyciągnął średniowieczny zamek w przeuroczym ogrodzie. To tutaj Ryszard Lwie Serce poślubił księżniczkę Berengarię z Nawarry i koronował się na króla Anglii. W znajdującym się obecnie w zamku Muzeum Cypryjskiego Średniowiecza można podziwiać bizantyjską ceramikę, kolekcję numizmatów oraz broni. Odwiedziliśmy też zbudowane w 1900. roku młyny chleba świętojańskiego, który był uważany za najważniejszy towar eksportowy na Cyprze. Ale to nie koniec atrakcji - czeka nas jeszcze pracowity wieczór nad zadaniami domowymi.

2. Zakończenie kursu w GV Malta English Centre.

Odebraliśmy certyfikaty ukończenia kursu. Udział w projekcie Erasmus+ był bardzo ciekawym doświadczeniem. Wzbogaciliśmy swoją wiedzę z zakresu języka angielskiego, poznaliśmy wiele ciekawych osób, wymieniliśmy doświadczenia zawodowe. Poznaliśmy kulturę, obyczaje i ciekawą architekturę na malowniczej wyspie jaką jest Malta.

Waldemar Langa, Tomasz Krekora, Łukasz Wiraszka

Pierwszy dzień w Lindau na kursie metodycznym z języka niemieckiego

Pierwszy dzień w Lindau na kursie metodycznym z języka niemieckiego Erasmus+ powitał mnie pięknym słońcem. Zajęcia odbywają się w małej grupie. Podnosimy na nich swoje kompetencje językowe i metodyczne z języka niemieckiego. Grüsse aus Lindau!

Kolejne dni kursu językowego na Malcie

W kolejnych dniach kursu pogłębialiśmy swoją wiedzę z zakresu języka angielskiego. Rozmawialiśmy o naszych zainteresowaniach, pracy zawodowej, miejscach w których mieszkamy itp. Utrwalaliśmy wiadomości z gramatyki i zasobu słownictwa angielskiego. Wieczorami pilnie odrabiamy zadawane przez nauczycieli prace domowe. Wszystkie zajęcia odbywają się wyłącznie w języku angielskim. Po zajęciach udało nam się zwiedzić wyspę Gozo oraz stolicę Valettę. Serdecznie pozdrawiamy!

Pierwszy dzień na Cyprze.

Nasze zajęcia z języka angielskiego rozpoczęły się o godzinie 9.00. W siedmioosobowej grupie składającej się z trzech Polek, Rosjanki, Ukrainki, Czeszki i Chińczyka rozmawialiśmy o naszych rodzinach, zainteresowaniach, zawodach oraz utrwalaliśmy wiadomości z gramatyki i słownictwa angielskiego. Wszystko wyłącznie po angielsku.

Po lekcjach zwiedzałyśmy Limassol, które łączy w sobie nowoczesną architekturę i egzotyczną przyrodę. Pogoda pozwalała nam na długie spacery i czerpanie przyjemności z niesamowitych widoków.

KOLEJNY DZIEŃ W SZKOLE JĘZYKA ANGIELSKIEGO GV MALTA ENGLISH CENTRE

W wczorajszym po wyczerpujących zajęciach udaliśmy się na odpoczynek do Mellieha plaża Ghadira Bay. Natomiast po środowych zajęciach zwiedzaliśmy miasto Medina - dawną stolicę Malty zwaną cichym miastem. To średniowieczne miasto z wąskimi uliczkami, położone na wzgórzu, skąd roztacza się szeroki widok na wyspę.