• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
BIP

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Zajęcia koła informatycznego dla uczniów nauczania zintegrowanego mają na celu przedstawienie dzieciom programów komputerowych służących ich rozwojowi. Praca z tymi programami jest alternatywą wobec zajmującego cenny czas przesiadywania dzieci przed komputerem podczas korzystania z serwisów społecznościowych czy gier. Dzieci na zajęciach koła tworzą tematyczne animacje w programach Pivot i Edytor Postaci Logomotion. Podczas zajęć wykorzystywany jest również zestaw Cubico Kids do nauki programowania. Podczas zajęć komputerowych w klasach drugich i trzecich w miesiącu lutym prowadzone były zajęcia na temat właściwych zachowań w Sieci - wykorzystane zostały filmy z serii „Owce w sieci” i propozycje ze strony www. sieciaki.pl. Uczniowie mieli zajęcia poświęcone tworzeniu dobrych, mocnych haseł i nie ujawniania ich osobom postronnym. Uczniowie klas trzecich poznali zasady korzystania z poczty internetowej, wysyłania i odbierania wiadomości o odpowiedniej treści oraz odpowiedniego reagowania na załączniki i spam. Zespół uczniów z klas szóstych realizował w przeciągu kilku miesięcy projekt: multimedialną pracę konkursową na Ogólnopolski Konkurs Krajoznawczy „Poznajemy Ojcowiznę”. Tematem pracy była historia osadnictwa letniskowego w Garbatce-Letnisko. Uczniowie zbierali materiały fotograficzne, wyszukiwali informacje historyczne, przeprowadzali wywiady z mieszkańcami oraz nagrywali krótkie filmy. Z materiałów tych powstała prezentacja multimedialna, która w konkursie na etapie powiatowym zdobyła pierwsze miejsce w kategorii prac multimedialnych, a na etapie województwa mazowieckiego również została doceniona i otrzymała drugie miejsce. Praca z multimediami była odskocznią i alternatywą do codziennych zachowań uczniów, którzy wcześniej wiele czasu poświęcali na komunikowanie się poprzez portale społecznościowe często w błahych sprawach. Praca nad projektem pozwoliła uczniom na dogłębne poznanie wykorzystania multimediów i Internetu do osiągnięcia szczytnego celu.

 

 

Wykonanie: Dan-net