Pedagog szkolny

Szanowni Państwo!  Drodzy Uczniowie!
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragnę zapewnić o swojej gotowości do wsparcia. Jeśli ktoś z państwa  ma taką potrzebę, to zachęcam do kontaktu. Zapraszam zarówno rodziców jak i uczniów. Pomoc może odbywać się poprzez kontakt telefoniczny
734701897

Librus, oraz spotkania na terenie szkoły
we wtorki- 9.00-13.00, środy -9.00-14.30, czwartki  9.00 do 12.00 
lub po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Pedagog  szkolny
Renata Strzałkowska-Jędrasek

Z radością zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji oferowanych w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”. To wyjątkowa okazja, by uzyskać profesjonalne wsparcie ekspertów z zakresu logopedii, psychoterapii, psychiatrii (dla dorosłych, dzieci i młodzieży) oraz psychologii.
Konsultacje skierowane są do rodziców dzieci uczęszczających do szkoły, nauczycieli pracujących w placówkach uczestniczących w projekcie.


Dlaczego warto skorzystać?
Spotkania odbywają się anonimowo i indywidualnie, z możliwością rozmowy online lub telefonicznej. Nasi specjaliści pomagają w wielu kluczowych obszarach, takich jak:

  • Problemy emocjonalne u dzieci (depresja, lęk, trauma),
  • Zaburzenia lękowe,
  • Trudności w radzeniu sobie z emocjami (np. napady złości, autoagresja),
  • Problemy zdrowotne (np. moczenie nocne, zaburzenia snu, tiki nerwowe),
  • Zaburzenia odżywiania,
  • Trudności w nauce i koncentracji,
  • Uzależnienia,
  • Całościowe zaburzenia rozwojowe (autyzm, zespół Aspergera),
  • Stres i wypalenie zawodowe,
  • Niskie poczucie własnej wartości,
  • Problemy ze snem.

Jak skorzystać z konsultacji?
Konsultacje są dostępne do 25 października 2024 roku. Aby z nich skorzystać, wystarczy:

  1. Otrzymać kod dostępu w placówce od pedagoga lub pedagoga specjalnego (Renata Strzałkowska-Jędrasek, Monika Suwalska),
  2. Zarejestrować się na stronie https://asa.ibe.edu.pl/portal/konsultacje przy użyciu kodu,
  3. Oczekiwać na kontakt konsultanta (telefoniczny lub mailowy),
  4. Skorzystać z indywidualnej rozmowy z konsultantem.

Zapraszamy do skorzystania z tej wyjątkowej oferty wsparcia, która pomaga rozwijać dobrostan emocjonalny i zdrowie psychiczne całej społeczności szkolnej!

Monika Suwalska
Renata Strzałkowska-Jędrasek

Rusza kolejna tura bezpłatnych konsultacji ze specjalistami dla szkół biorących udział w projekcie Szkoła dostępna dla wszystkich. W okresie od 6 maja do 19 maja będzie można skorzystać z konsultacji z zakresu psychoterapii, psychiatrii dzieci i młodzieży i psychologii.

Konsultanci oferują wsparcie dla rodziców w różnych obszarach, na przykład:
podejrzenie występowania u dziecka problemów, takich jak: depresja, lęk, fobie, trauma
zaburzenia lub nieprawidłowości w rozwoju dziecka,
trudności z radzeniem sobie przez dziecko z emocjami (napady złości, autoagresja),
występowanie u dziecka moczenia nocnego, zaburzeń snu, tików nerwowych,
podejrzenie zaburzeń odżywiania u dziecka
trudności z koncentracją, trudności w nauce,
obserwowana nagła zmiana zachowania dziecka.
trudności w relacjach  innymi,
stres, wypalenie zawodowe,
niskie poczucie własnej wartości,
stany depresyjne, lękowe, zaburzenia odżywiania,
kłopoty ze snem,
trudności w nauce, trudności z koncentracją uwagi
zaburzenia odżywiania.
Tym razem ofert poszerzona została o spotkania ze specjalistami w obszarze logopedii, trudności edukacyjnych i wychowawczych
Zapraszamy do skorzystania z oferty!

Konsultacje są anonimowe, a do ich zapisania niezbędny jest specjalny kod, który może wygenerować nauczyciel specjalista (DDU) :
p.Monika Suwalska
p.R.Strzałkowska-Jędrasek

Po otrzymaniu kodu należy zapisać się na konsultacje na stronie 

Rejestracja na konsultacje

Po zapisaniu otrzymają Państwo telefon albo mail od konsultanta.
Serdecznie zapraszamy do korzystania z tej możliwości!

Wszystkie szczegóły dotyczące konsultacji znajdą Państwo na stronie
https://asa.ibe.edu.pl/slider/kolejna-tura-konsultacji-ze-specjalistami-w-ramach-projektu-szkola-dostepna-dla-wszystkich/
 Monika Suwalska
 Renata Strzałkowska-Jędrasek

Pedagog jest w szkole osobą współpracującą z nauczycielami, dyrekcją, pracownikami niepedagogicznymi i rodzicami na rzecz i w interesie uczniów. Wspiera wszystkich, prowadzi mediacje, pomaga przyjrzeć się trudnościom, ale i możliwościom.

Do zadań pedagoga należy:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w , szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

Projekt realizowany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych, UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy  z uczelniami i organizacjami pozarządowymi realizują projekt "Szkoła dostępna dla wszystkich" (Accesssible School for All).

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów (pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów) w zakresie udzielania adekwatnego do potrzeb wsparcia dla wszystkich grup odbiorców (dzieci/uczniów, rodziców, nauczycieli). 

Projekt dostarczy narzędzi pomocnych w prowadzeniu zajęć wychowawczo-specjalistycznych, w tym integracyjnych, zapewniających poczucie wspólnoty wśród dzieci i uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów będących uchodźcami z Ukrainy oraz dbałość o budowanie przyjaznego klimatu w klasie/szkole w ramach ochrony zdrowia psychicznego dzieci i uczniów.

W ramach projektu UNICEF (ASA),  rodzice i  nauczyciele otrzymują  dostęp do bezpłatnych konsultacji prowadzonych przez specjalistów, takich jak: psychiatrzy, psychoterapeuci, psycholodzy kliniczni, pedagodzy specjalni oraz asystenci kulturowi.

Konsultacje będą prowadzone od 13 listopada do 9 grudnia bieżącego roku.

Pula dostępnych konsultacji jest ograniczona, a o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Konsultacje są anonimowe, a do ich zapisania niezbędny jest specjalny kod, który może wygenerować nauczyciel specjalista (DDU) lub dyrektor szkoły.

Kody można wykorzystać na stronie zapisów na konsultacje: https://asa.ibe.edu.pl/portal/konsultacje

Serdecznie zapraszamy do korzystania z tej możliwości!

Zainteresowanych  rodziców prosimy o kontakt w celu otrzymania  kodu dostępu.

Renata Strzałkowska-Jędrasek
Monika Suwalska

Pobierz OBSZARY POMOCY i dowiedz sie więcej

Czuję bezradność, mój syn krzyczy i przeklina za każdym razem, kiedy ograniczam mu granie. Boję się o jej przyszłość, nie uczy się, z nikim nie spotyka, cały czas siedzi z telefonem, nawet nie wiem, co ona tam robi.
 Żadne zasady dotyczące Internetu w naszym domu nie działają. Kiedyś lubiła spędzać ze mną czas, robiłyśmy razem tyle rzeczy, teraz tylko telefon i telefon. Nie odkłada go ani na chwilę. Nie wiem, co mam robić.
To tylko kilka przykładów wyzwań, z jakimi zmagają się rodzice dzieci i nastolatków. Coraz częściej czas, który młodzi ludzie spędzają przed ekranem, konflikty wokół sposobu, w jaki korzystają z Internetu, zachowania, które podejmują online, to powody, dla których rodzina trafia do gabinetu terapeutycznego. Rzadko są to proste historie o urządzeniach ekranowych i dziecku, które nie potrafi ich odłożyć. O wiele częściej natomiast mamy do czynienia ze złożonymi opowieściami: o relacjach rodzinnych i rówieśniczych albo o ich braku, o dziecięcej samotności, krytyku wewnętrznym, niskim poczuciu sprawczości, negatywnych strategiach radzenia sobie ze stresem i presją, nieumiejętności regulowania emocji, o rodzinnych wzorcach relacyjnych, o niskich nastrojach.
Żeby zrozumieć dziecko, które zbyt dużo czasu spędza przed ekranem, potrzebujemy spojrzeć głębiej i szerzej – bo dziecko ze smartfonem w ręku to tylko jeden element, jedna część bardzo skomplikowanego niekiedy obrazka.

Zapraszamy do zapoznania się z publikacją

Rodzina i ekrany -Relacje i bezpieczeństwo w świecie nowych technologii-Rozmowy Ewy Dziemidowicz

W tym roku jeszcze więcej czasu niż dotychczas dzieci spędzają w Internecie. Przerwa świąteczna, ferie - w związku z obostrzeniami wielu spędziło je online.
Powtarzamy to od dawna, powtórzymy jeszcze raz -Internet to morze możliwości. - Nie powinniśmy jednak zapominać, że - jak wszędzie - tam także może być niebezpiecznie. Podobnie jak w normalnym życiu - także online dzieci potrzebują przewodnika.  Warto zapoznać się z proponowanymi materiałami aby być dla swoich dzieci przewodnikiem.
W ramach udziały w kampanii Dzień Bezpiecznego Internetu
przekazujemy Państwu ciekawe materiały.

Zanim opublikujesz zdjęcie dziecka w sieci
https://liblink.pl/0eh5T9OYPV

Jak gry komputerowe wpływają na mózg?
https://liblink.pl/eWJPNwSSJc

Social media a dzieci
https://liblink.pl/pCGVZXkPnj

Kiedy gry niszczą kreatywnosć
https://liblink.pl/NQxJBRxsaA

Co się dzieje ze zdjęciem dziecka w sieci? Sharenting
https://liblink.pl/KDFVRF2P0l

FOMO Lęk przed odłączeniem
https://liblink.pl/75MmAVSgpt

Gry komputerowe - dobra zabawa, rozwojowa szansa czy niebezpieczna rozrywka?

Internet jest częścią naszego życia, coraz częściej możemy się tam spotkać z negatywnymi, krzywdzącymi, pełnymi nienawiści komentarzami, często kłamliwymi. Zdarzają się również wrzucane do Sieci nagrania, obrazki, memy itp., które mają na celu ośmieszenie, gnębienie, obrażanie.

Zjawisko z jakim mamy do czynienia to tzw. hejt, czy też mowa nienawiści, które występuje najczęściej na różnych portalach społecznościowych, forach, czy stronach internetowych.

W ramach realizacji Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2018 - 2020, na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Komenda Główna Policji nagrała spot profilaktyczny o tematyce związanej z zapobieganiem hejtowi wśród dzieci i młodzieży. Zachęcamy do obejrzenia umieszczonego pod tekstem spotu, skierowany jest on głównie do rodziców, na których spoczywa konieczność przygotowania dziecka do bezpiecznego korzystania z nowych mediów.

Zapraszam do zapoznania się z artykułem i obejrzenia filmu

https://mazowiecka.policja.gov.pl/ra/dzialania-policji/aktualnosci/47540,STOP-HEJTOWI-wsrod-dzieci-i-mlodziezy.html?search=6458577

Drodzy Uczniowie,
W związku z nową formą nauki, która wymaga od Was większej samodyscypliny, podsyłamy kilka metod, które mogą pomóc w organizacji nauki i pracy w domu oraz zarządzania Waszym czasem.
Niestety obowiązków nie ubywa, wręcz przeciwnie - z każdym dniem jest ich coraz więcej. Żyjemy, pracujemy w ciągłym pośpiechu, który generuje olbrzymi stres.
Co zatem zrobić, żeby nie mieć poczucia, że znowu zabraknie Wam czasu na realizację zadań?
Jak poczuć się szefem własnego czasu i umiejętnie zarządzać swoimi sprawami oraz sobą w czasie?
Rozwiązanie jest proste.
Musisz nauczyć się jak skutecznie i efektywnie planować swój czas, obowiązki i zadania.
Bardzo ważna i pomocna w umiejętnym planowaniu i efektywnym realizowaniu swoich obowiązków jest lista zadań. (LISTA NA KAŻDY DZIEŃ LUB LISTA TYGODNIOWA)
CHEKLISTA
1. Pobudka o 7.00
2. Śniadanie
3. Lekcje online (podczas przerw, gimnastyka, drobna przekąska) - wymień przedmioty z których będziesz miał lekcje
4. Odebranie wiadomości od nauczycieli
5. Odpoczynek, spacer, obiad, rozmowy z bliskimi
6. Odrabianie prac domowych (wypisz jakie)
7. Czas wolny

Każdą wykonaną czynność skreślasz. Dzięki temu widzisz jak ubywa Ci zdań, które musisz wykonać. Lista może być kolorowa, możesz zrobić śmieszne rysunki i komentarze przy poszczególnych punktach. Możesz sporządzić listę z samych rzeczy które musisz wykonać np. do szkoły (prace domowe) - tak jak wcześniej skreślaj je po wykonaniu lub odesłaniu. Zobaczysz jak szybko zrealizujesz swoją listę.

Zrealizuj te działania

Nic nie da bowiem samo przygotowanie najlepszych na świecie list kontrolnych bez ich… stosowania. Może po prostu trzeba ją mieć w miejscu pracy. Powinna leżeć na biurku, tak abyś mógł po nią szybko sięgnąć.

W załączniku masz gotową listę, którą wypełnij swoimi zadaniami.
Jeżeli pomogło Ci to w planowaniu swojej pracy napisz.
POWODZENIA

Pobierz CHEKLISTĘ

Sytuacja wymusza zmiany organizacyjne moich spotkań z Wami  i Waszymi rodzicami W szkole drzwi gabinetu zawsze były dla uczniów i rodziców otwarte . Teraz również zapraszam do kontaktu ze mną – uczniów, którzy przychodzili na każdej przerwie,  lub umawiali się na konkretne godziny oraz wszystkich chcących porozmawiać. Dla każdego znajdę czas, każdego wysłucham. Możecie dzielić się swoimi radościami i smutkami.

Czekam również  na  kontakt z Państwem. Potrzebujecie  wsparcia i rozmowy z życzliwą osobą? Chętnie pomogę. Razem możemy rozwiązać każdy problem wychowawczy.

Zadzwoń pod numer 734701897 w godzinach 11-13 , 16-18 lub o każdej porze w trudnych sytuacjach,  możesz również napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pedagog szkolny
Renata Strzałkowska-Jędrasek

Niestety, z powodu epidemii koronawirusa musicie zmierzyć się z samodzielną nauką w domu, która może okazać się niełatwa. Wymaga to od Was sporej dyscypliny. Bez presji  sprawdzianu czy odpytania łatwo zrezygnować z systematycznej i solidnej nauki. Pamiętajcie, że pomimo ograniczeń nadal realizujecie obowiązek szkolny – tylko w innej formie. Uczycie się, wykorzystując do tego materiały udostępnione przez nauczycieli w „wirtualnym świecie”.
Zanim rozpoczniecie naukę, zorganizujcie czas, przestrzeń i narzędzia, które pozwolą na skuteczną pracę. Dopiero po przejściu tych etapów rozpocznijcie naukę.

Jak się uczyć?
Właściwa pora

  • Utrzymaj „szkolny” tryb dnia, czyli wstawania o tej samej porze i nauki w godzinach odbywania zajęć w szkole.
  • Co 30-45 minut rób przerwy w nauce (lepiej kilka krótkich niż jedną dłuższą) – napij się czegoś, posłuchaj muzyki.
  • Skoncentruj się na tym, czego masz się nauczyć. Powiedz sobie wyraźnie: „Teraz będę się uczyć” i wytrwaj w tym postanowieniu.
  • Wyznacz sobie nagrodę za punktualne rozpoczęcie i zakończenie pracy.
  • Staraj się być zainteresowanym tym, czego się uczysz. Lepiej pamiętamy to, co nas ciekawi.
  • Nie odkładaj nic na później.

Skojarzenia

  • Ucząc się, staraj się kojarzyć nową wiedzę z wiadomościami już przyswojonymi.
  • Szukaj śmiesznych skojarzeń. Ułatwia to zapamiętywanie.
  • Podczas nauki próbuj tworzyć wierszyki i rymowanki o treści nawiązującej do przyswajanego materiału. Są pomocne w zapamiętywaniu wielu szkolnych wiadomości.

Porządek

  • Dbaj o właściwą organizację swojego miejsca pracy. W bałaganie zbyt wiele czasu traci się na szukanie potrzebnych rzeczy.

Wszystkimi zmysłami

  • Wykorzystuj wszystkie możliwe „kanały” zmysłowe (wzrok, słuch, dotyk ).
  • Ucząc się, używaj słuchu, wzroku i ręki – uważnie czytaj, głośno powtarzaj, pisz albo rysuj.
  • Ucząc się, wybieraj ważne informacje, rób notatki, podkreślaj najważniejsze fragmenty na kolorowo.

Zawsze planowo

  • Zapisuj w kalendarzu wszystkie terminy zadań.
  • Bardzo ważne jest planowanie nauki. Zanim zaczniesz, odpowiedz sobie na pytania: Co mam zadane? Co jeszcze mam przygotować?

Powtórki

  • Powtarzaj materiał. Nie ma lepszego sposobu na utrwalenie wiedzy.
  • Ucz się ze zrozumieniem. Najlepiej powtarzaj przeczytany materiał własnymi słowami, unikaj wkuwania na pamięć.
  • Najłatwiej zapamiętujemy początek i koniec jakiegoś materiału, najtrudniej środek.

Nie od razu Kraków zbudowano

  • Nie przejmuj się, jeśli nie wszystko zrozumiesz od razu! Opanowanie każdej umiejętności wymaga czasu i wysiłku.

Bez pracy nie ma kołaczy

  • Swoje trzeba wysiedzieć – nad książkami, podręcznikami, ćwiczeniami. Sukces w nauce wymaga pracy – czytania, słuchania, pisania i mówienia. Dobra wiadomość jest taka, że im więcej umiesz, tym więcej przyjemności, satysfakcji i motywacji czerpiesz z wchodzenia na kolejne poziomy umiejętności. To jak otwieranie następnych drzwi, za którymi  kryją się kolejne skarby.

Systematyczna praca to podstawa.

  • Systematyczność sprawdza się w każdej dziedzinie życia, a w nauce, tak samo jak w sporcie, jest niezawodną receptą na sukces.

Nauczyciel Twoim przewodnikiem.

  • Nauczyciel wie, którymi drogami Cię poprowadzić, na co położyć nacisk, potrafi obiektywnie ocenić Twoje mocne i słabe strony, daje Ci natychmiastową informację zwrotną o Twoich postępach. Ale nawet jeżeli zajmie się Tobą najlepszy nauczyciel to i tak nie nauczy się za Ciebie. Z każdym problemem i wątpliwościami możesz kontaktować się z nauczycielami poprzez e-dzinnik i e-maile.

Czerp z wielu źródeł.

  • W dobie ogólnodostępnego Internetu nie jesteśmy skazani na naukę wyłącznie z podręcznika i zeszytu. Warto wypróbować również inne dostępne źródła, których jest nieskończenie wiele.

Uwierz w siebie.

  • Na koniec zasada tak samo ważna jak wszystkie powyżej. Uwierz, że się nauczysz. Uwierz w siebie.

Czas wolny.

  • Zachowaj równowagę między pracą i zabawą.
  • Poświęć czas wolny na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań. Spędzaj czas ze swoimi rodzicami i rodzeństwem. Odkryj uroki gier planszowych, zrób to na co nigdy nie miałeś czasu. Skorzystaj z propozycji umieszczanych na stronie szkoły.
  • Dbaj o sen – śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

Jeżeli będziesz  potrzebował  pomocy, informacji, wsparcia w związku ze zdalnym nauczaniem  lub sprawami wychowawczymi, możesz skontaktować się z każdym nauczycielem przez e-dziennik.
Pedagog Renata Strzałkowska-Jędrasek udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika.
Psycholog Marcin Łagoda udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika.

Szanowni Państwo. ze względu na organizację zajęć zdalnych, zgodnie z zaleceniem MEN, pragniemy podzielić się sugestiami dotyczącymi nauki uczniów w domu. Jeżeli będziecie Państwo potrzebowali naszej pomocy, informacji, wsparcia w związku ze zdalnym nauczaniem zapraszamy do kontaktu:

Sekretariat  odbiera  telefony  9.00 – 13.00  Tel.(48 6210016  lub  6210173)
lub sprawami wychowawczymi, prosimy o kontakt przez e-dziennik. Udzielimy ich w miarę naszych możliwości.

Pedagog Renata Strzałkowska-Jędrasek udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika. Istnieje również możliwość  kontaktu telefonicznego po wcześniejszym kontakcie elektronicznym lub przez sekretariat.
Psycholog Marcin Łagoda udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika.

Jak zorganizować uczniom warunki do nauki w domu:

  1. Wspierać dzieci w utrzymaniu „szkolnego” trybu dnia, czyli wstawania o tej samej porze i nauki w godzinach odbywania zajęć w szkole (wykonywania zalecanych zadań lub odbywania zajęć z nauczycielami online). Najodpowiedniejszą porą do nauki zdalnej są godziny dopołudniowe, przy czym najlepiej, aby dziecko rozpoczynało naukę o stałej porze, około godziny 8.00 - 9.00. 
  2. W miarę możliwości zapewnić miejsce do nauki sprzyjające skupieniu i efektywnej pracy.
  3. Zachęcać młodzież do higienicznego trybu pracy. Nie spodziewaj się, że dziecko będzie odrabiać pracę domową dwie godziny bez przerwy. Gdy zmęczy się nauką, jego koncentracja osłabnie. Dlatego najlepiej jest, by robiło w czasie uczenia się krótkie 10-15-minutowe przerwy
  4. Ograniczać czynniki zakłócające naukę, np. korzystanie z różnych form rozrywki w czasie przerw w nauce (gry, YouTube, portale), nie obciążać w czasie przeznaczonym na naukę innymi obowiązkami.
  5. W nauce domowej pomocne będą różne strony internetowe, np.: https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna,
    https://lektury.gov.pl/
    https://www.gov.pl/web/edukacja/pasma-edukacyjne

Jak motywować i wspierać młodzież do systematycznego uczenia się poza szkołą:

  1. Okazywać zainteresowanie nauką swoich dzieci, ich sukcesami i trudnościami.
  2. Chwalić swoje dzieci za wytrwałość i systematyczność.
  1. Być gotowym do pomocy, jeśli dziecko tego potrzebuje. Nie naciskać jednak, jeśli o to nie prosi. Czasem lepiej je zostawić, by rozwiązało problem samo.
  2. Uświadamiać dzieciom wartość i znaczenie odbywania nauki w domu dla ich wiedzy
    i umiejętności.
  3. Zachęcać do kontaktu z nauczycielami poprzez e-dziennik lub e –maile.

Jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci:

  1. Monitorować cel i czas korzystania przez młodzież z sieci internetowej.
  2. Zachęcać do odpowiedzialnego, bezpiecznego i zgodnego z prawem korzystania
    z Internetu.