• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
BIP

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Aktualności

Wspomnienie o pani Danucie Siembor

 Pani Danuta Siembor rozpoczęła pracę w naszej szkole w grudniu 1983 roku. Przez wiele lat pracowała jako nauczycielka i wychowawczyni najmłodszych uczniów, zajmowała się samorządem uczniowskim, prowadziła koło teatralne. Praca z dziećmi była jej pasją, zarażała uczniów optymizmem, przygotowywała wraz z nimi przedstawienia teatralne i kabaretowe. Uczniowie pani Danusi chętnie brali udział w konkursach, motywowała ich do pracy nad doskonaleniem swoich talentów.

Nauczyciele pamiętają Danusię jako serdeczną, uczynną i pomocną koleżankę, do której zawsze można było zwrócić się po pomoc. Była ciepłym i dobrym człowiekiem, otwartym na innych. Jej uśmiech, żart i dobre słowa często podnosiły nas na duchu. Kochała tę nauczycielską pracę, a dobro dziecka było dla niej zawsze najważniejsze. Dostrzegała nie tylko to, co na zewnątrz, ale przede wszystkim to, co kryje się w środku. Przez lata lgnęły do niej szkolne łobuziaki, na których wybryki reagowała zawsze z dużą dozą humoru i niesamowitą cierpliwością. Swym charakterem, postawą, poświęceniem dla dzieci i najbliższych, pogodą ducha, otwartością i życzliwością wobec drugiego człowieka, pokazywała nam, co jest w życiu ważne.

Również w pamięci uczniów pozostawiła trwały ślad. Tak wspominają ją wychowankowie:

”Danuta Siembor - wieloletnia nauczycielka naszej szkoły i wychowawca wielu pokoleń uczniów, w tym naszej klasy. Kobieta o wielkim sercu, z każdym problemem można było zwrócić się do niej, zawsze znalazła wyjście z każdej sytuacji. Pani Danusia kształtowała nasze umysły sercem i miłością. Trzymając nas za ręce otwierała oczy na świat poprzez naukę i zabawę. To właśnie z nią stawialiśmy pierwsze kroki na scenie, przedstawiając skecze, które bawiły publiczność do łez i w które wszyscy wkładaliśmy całe serce. My wszyscy chcieliśmy, aby była z nas dumna. Sądzimy, że osiągnęliśmy upragniony cel, zdobywając pierwsze miejsce podczas przeglądu skeczów szkół podstawowych. To, z jakim spokojem ogarniała rozbrykaną klasę, można podziwiać wspominając jej osobę. Wyzwalała w nas zdrowego ducha rywalizacji, uczyła empatii. Ze łzą w oku będziemy wspominać Ją jako dobrego nauczyciela i wychowawcę, który kształtował i uczył. Pani Danusia wykazała się wielkim kunsztem pedagogicznym, sprawiła, że nauka była dla nas źródłem radości. Nieważne, gdzie los nas zaprowadzi, co będziemy robić, w naszych głowach pozostaną podstawy, których Pani Danusia nas nauczyła”.
Wiktoria Hołuj i Michał Olejarz, kl. VIIb

”Pani Danusia Siembor uczyła mnie w III klasie. Była pogodną i życzliwą osobą, która potrafiła udzielić dobrej rady w każdej sytuacji. Nigdy nie odmówiła nam pomocy. Wydobywała z nas to, co dobre. Dbała o naszą sprawność fizyczną. Często zabierała nas na spacery oraz na plac zabaw. Angażowała się zawsze w problemy swoich wychowanków z matczyną troską. Żadne słowa nie są w stanie wyrazić tego, co czuję i że już Jej nigdy nie zobaczę na szkolnym korytarzu. Pani Danusia na zawsze pozostanie w mojej pamięci”.
Maja Janeczek, kl. VIa

„Pani Danusia Siembor była moją wychowawczynią w III klasie.
Bardzo dobrze pamiętam Panią Danusię, była bardzo miłą nauczycielką, wszyscy ją lubiliśmy. Zawsze uśmiechnięta, nigdy nie krzyczała na nas, często wychodziliśmy z nią na boisko. Była bardzo ciepłą osobą, zawsze będę ją miło wspominał”.
Arek Wiśniewski, kl. VIa

„Pani Danusia Siembor, zostając wychowawczynią naszej
I klasy, musiała zastąpić nam nasze mamy. Od samego początku robiła to z wielkim zaangażowaniem, poświęceniem, przelewając na nas swoją matczyną miłość. Była z nami przez cały czas. Pamiętamy ten dzień, gdy ze strachem siedliśmy po raz pierwszy w szkolnych ławkach, a Pani Danusia starała się nas pocieszyć, przytulić, rozweselić nasze przerażone miny. Prowadziła nas dzień za dniem, wskazując dobre wartości w życiu. Była przyjacielem podczas wspólnych zabaw, gier i wycieczek. Przekazując wiedzę, robiła to w taki sposób, aby nauka pierwszych literek i cyferek była łatwa i przyjemna. Wiedziała, w jaki sposób podejść do każdego z nas. Organizowała przedstawienia, podczas których wspaniale się bawiliśmy, odgrywając różne role. Wspólne dwa i pół roku minęło jak jeden dzień, a w tym czasie nauczyła nas tylu ważnych umiejętności: czytania, pisania, liczenia. Przeprowadziła nas przez bardzo trudny okres w naszym dziecięcym życiu. Nauczyła nas, że zawsze trzeba być dobrym człowiekiem. W jednym momencie zdarzyło się coś, czego nikt z nas się nie spodziewał.  W momencie, kiedy zbliżaliśmy się do przejścia do innego wychowawcy, Pani Danusia niespodziewanie nas opuściła”.
Lena Banaś, kl. IIIb

„Pani Danusia była wspaniałą nauczycielką. Była dobra i pomagała każdemu. Miała dużo cierpliwości do nas. Potrafiła przekazać wszystkie potrzebne wiadomości. Była ciepłą i uśmiechniętą osobą. Będzie mi brakowało jej dobroci i fajnych pomysłów do zabaw i nauki. Tęsknię za Panią Danusią”.
Weronika Starzyk, kl. IIIb

„Pewnego dnia nasza klasa razem z Panią Danusią wybrała się na spotkanie z alpakami. Każdy z nas mógł nakarmić kozy, alpaki, kury oraz króliki. Pani Aneta, właścicielka alpak, wymyśliła liczne konkursy. Pani Danusi podobało się karmienie alpak. A polegało to na tym, że brało  się marchewkę w usta a alpaka z drugiej strony ją gryzła. Wyglądało to tak jakby pani Danusia dawała buziaka alpace. To był wspaniały dzień”.
Klaudia Głowacka, kl. III b

„Pani Danusia była bardzo cierpliwą osobą. Była najlepszą Panią na świecie. Teraz nie ma Jej z nami, a ja bardzo za Nią tęsknię. Kiedy dowiedziałam się, że Pani umarła, było mi bardzo ciężko, ale musiałam wytrzymać. Próbowałam pocieszać innych.”
Natalia Borcan, kl. IIIb

„Od I klasy, kiedy Panią poznałam, była Pani dla mnie kimś wyjątkowym i traktowałam Panią jak rodzinę. Nauczyła mnie Pani wielu ciekawych rzeczy, nie tylko związanych ze szkołą. Wpoiła mi Pani wartości, jak być dobrym i koleżeńskim. Była Pani naszym drogowskazem, za co bardzo Pani dziękuję. Za każdą poświęconą chwilę, za naukę i przytulanie, kiedy byłam smutna. Brakuje mi naszych lekcji, Pani uśmiechu i pogody ducha. Na zawsze pozostanie Pani w mojej pamięci i mam nadzieję, że mój talent recytatorski, który Pani we mnie odkryła, jeszcze nie raz zostanie doceniony i że z nieba będzie mi Pani biła brawo i będzie ze mnie dumna. Do zobaczenia”.
Zuzia Szewczyk, kl. III b

Minął już miesiąc odkąd zabrakło wśród nas pani Danuty Siembor, jednak do dziś nie pogodziliśmy się z Jej śmiercią. W naszych sercach i pamięci pozostanie na zawsze.

Nauczyciele i Uczniowie
PSP w Garbatce-Letnisko

Dzień Babci i Dziadka

Babciu, Dziadku, co Wam dam?
Jedno serce tylko mam,
a w tym sercu róży kwiat...
Żyjcie jeszcze dwieście lat!

Mimo, że styczeń jest zimowym miesiącem, pełnym chłodnych dni, to dwudziestego pierwszego i dwudziestego drugiego każdemu robi się cieplej na sercu, bo przecież jest to święto wszystkich babć i dziadków. To dzień pełen uśmiechów, wzruszeń i radości. Dzień Babci i Dzień Dziadka to okazja do wyrażenia naszej wdzięczności za trud i opiekę, którą włożyli w wychowanie swoich wnucząt.

Najmłodsi uczniowie wykonali dla swoich dziadków przepiękne laurki i upominki. Przygotowali również artystyczną niespodziankę, aby podziękować Babciom i Dziadkom przede wszystkim za miłość, dobre słowo i obecność.

Klaudia Ambroszczyk

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W KLASIE IA

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W KLASIE IB

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W KLASIE IIB

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W KLASIE IIIA

 

WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA KLAS IV-V ORGANIZOWANEGO W RAMACH „PROGRAMU DLA SZKÓŁ” – „ILUSTRACJA HASŁA PROMUJĄCEGO ZDROWY STYL ŻYCIA I ODŻYWIANIA”

Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły popisali się zdolnościami artystycznymi biorąc udział w konkursie plastycznym organizowanym w ramach „Programu dla szkół”. Zadaniem konkursowym było zilustrowanie hasła promującego zdrowy styl życia i odżywiania.

Spośród wielu prac zgłoszonych na konkurs, komisja wybrała i nagrodziła trzy uczennice:
I miejsce: Antonina Sobkiewicz klasa 4b


II miejsce: Wiktoria Zawodnik klasa 4b


III miejsce: Anna Kołdej klasa 5a.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu za piękne prace.
Zwycięzcom gratulujemy.

Koordynatorki konkursu:
Agata Styczyńska
Danuta Matysiak

OGÓLNOPOLSKI KONKURS SYNAPSIK MEN

Uczniowie klas drugich i trzecich wzięli udział w XIV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Synapsik organizowanego przez Wydawnictwo Synapsa pod patronatem MEN. W konkursie uczestniczyło 17 uczniów klas II i 6 uczniów  z klasy IIIa.  

Konkurs polegał na rozwiązaniu w ciągu 45 minut testu obejmującego zakres wiedzy  z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, ekologicznej i języka angielskiego.  Zadania wymagały znacznych umiejętności nie tylko czytania ze zrozumieniem, logicznego myślenia, rozumowania arytmetycznego, ale również znajomości rozwiązywania krzyżówek, rebusów, odczytywania tabel. W konkursie udział wzięli: Agata Maj, Zuzanna Maciąg, Julia Maj, Igor Lewikowski, Szymon Miturski, Małgorzata Bachanek, Julia Cywińska, Kacper Gnyś, Maciej Gwardiak, Antoni Kęska, Marcel Giza, Jan Koniarz, Natalia Krawczyk,  Malwina Otarkowska, Małgorzata Sobkiewicz, Zuzanna Szumilas, Wiktoria Tomala, Marcelina Stalmach, Maria Dusińska, Nina Gwardys, Blanka Małysa, Jakub Olszowiec, Krzysztof Jędrasek.

Najlepszy wynik i tytuł laureata wśród uczniów klas drugich
uzyskali uczniowie
Julia Cywińska , Zuzanna Maciąg, Julia Maj, Igor Lewikowski
Najlepszy wynik  tytuł laureata wśród uczniów klasy trzeciej
uzyskały uczennice
Nina Gwardys, Marcelina Stalmach
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali imienne dyplomy uczestnictwa i zestaw trzech zakładek edukacyjnych. Natomiast laureaci konkursu, zostali uhonorowani dyplomami laureata i zestawem zakładekWszystkim uczestnikom dziękuję za udział w konkursie i życzę dalszych sukcesów.

GRATULUJĘ
Koordynator konkursu
Anna Karsznia

PROJEKT KAMPANIA „KOLEJOWE ABC’’

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów klasa II b włączyła się w Kampanię „Kolejowe ABC” przeprowadzoną przez Urząd Transportu Kolejowego. Celem kampanii było kształtowanie świadomości uczniów w zakresie bezpieczeństwa na obszarach kolejowych, odpowiedzialnego zachowania na dworcach, peronach, przejazdach kolejowych i w okolicy torowisk. Ze względu na obecną sytuację edukatorzy nie mogli osobiście przyjechać, dlatego zajęcia zostały przeprowadzone online. W trakcie interaktywnych zajęć uczniowie poznali zasady bezpiecznego zachowania się w pobliżu torów, na przejazdach kolejowych, dworcach i w pociągu. Również dowiedzieli się czym zajmuje się maszynista i konduktor oraz na czym polega praca funkcjonariusza Straży Ochrony Kolei.

Uczniowie poznawali znaczenie znaków drogowych stawianych przed przejazdami kolejowymi oraz zasady działania sygnalizatora świetlnego. Poza tym uczestnicy kampanii przypominali sobie numery alarmowe oraz dowiedzieli się dlaczego nie można przekroczyć żółtej linii. Następnie dzieci dowiedziały się, gdzie można kupić bilet na pociąg, jak zachować się na dworcu kolejowym, do kogo zgłosić się w przypadku niebezpiecznej sytuacji w pociągu oraz co trzeba zrobić gdy zobaczymy bagaż bez opieki.

Dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach. Zdobytą podczas zajęć wiedzę uczniowie wykorzystali grając w grę symulacyjną oraz rozwiązując quiz kolejowy. Udział uczniów w zajęciach z pewnością przyczynił się do wzrostu poziomu świadomości i wiedzy wśród  przyszłych pasażerów kolei.

Na zakończenie zajęć każdy uczestnik otrzymał dyplom, zestaw bezpiecznego podróżnika m.in. książeczki edukacyjne z grą, kredki, odblaski oraz maskotkę – nosorożca- Rogatkę. Serdecznie dziękujemy pracownikom Urzędu Transportu Kolejowego za przeprowadzenie bardzo interesujących zajęć. Mam nadzieję, że przyczynią się one do poprawy bezpieczeństwa  podczas podróży i w trakcie korzystania z transportu kolejowego.

wychowawca Anna Karsznia

Projekt „EkoEksperymentarium”

Klasa II b realizowała  projekt EkoEksperymentarium pod patronatem Ministra Klimatu i Środowiska. Celem projektu było m.in. rozwijanie dobrych praktyk ekologicznych u dzieci. Opracowany zgodnie z podstawą programową edukacji przyrodniczej. Uczniowie dzięki wizytom w wirtualnym domu i łamigłówkom, ukrytym w jego pokojach łatwo zrozumieli, jak wielkie znaczenie dla środowiska ma zmiana drobnych nawyków. Podczas lekcji w szkole oraz częściowo w trakcie zajęć on-line odwiedzili pomieszczenia w rodzinie Łaskotków, która starała się działać dla dobra Planety. Romek w łazience opowiadał o tym, jak nie marnować wody, Róża w swoim pokoju starała się, aby jej rzeczy nie szkodziły Ziemi, a tata Karol zapraszał do kuchni, gdzie opowiadał jak mądrze kupować, sprzątać i segregować. Mama Karolina uczyła w salonie, jak mądrze korzystać z prądu i ciepła, aby zmniejszyć efekt cieplarniany i oszczędzić pieniądze. Uczniowie wybierali pokój zagadek, rozwiązywali kolejne zadania i zdobywali punkty.  Dzięki projektowi uczniowie  poszerzyli swoją wiedzę o ekologii.

Klasa II b otrzymała dyplom Ekoklasy oraz zdobyła umiejętność Mistrza Ekologii.

Wychowawca Anna Karsznia

„Szkoleś” nagradza

Nagrody za rozwiązanie krzyżówki z nr 2/2021/2022 otrzymują:
1. Filip Wnuk, kl. II b
2. Antonina Sobkiewicz, kl. IV b
3. Agata Sałek, kl. VI a
Hasło krzyżówki brzmi: Leśnictwo
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom! Nagrody przekazane przez Lasy Państwowe Nadleśnictwo Zwoleń (zestaw przyborów, zakładka, długopis i breloczek) zostaną wręczone po powrocie do nauki stacjonarnej.
Redakcja "Szkolesia"

Niecodzienny prezent

Serdecznie dziękujemy pracownikom i uczniom Zespołu Szkół Drzewnych i Leśnych im. Jana Kochanowskiego w Garbatce-Letnisko za ten niecodzienny prezent.  Pięknie wykonany karmik będzie ozdobą szkolnego ogrodu, miejscem ciekawych obserwacji, a przede wszystkim posłuży dokarmianiu naszych skrzydlatych gości.

Zapraszamy do odwiedzania strony naszych sąsiadów https://www.drzewna.com/

FINAŁ AKCJI „PŁYNIE W NAS POZYTYWNA ENERGIA”

W I Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Czarnieckiego w Kozienicach odbyło się podsumowanie projektu „Płynie w nas pozytywna ENERGIA” organizowanego przy wsparciu Enea Wytwarzanie. Głównym celem przedsięwzięcia była pomoc bezdomnym zwierzętom przebywającym w schroniskach i przytuliskach.

Na przełomie listopada i grudnia szkoły i placówki z powiatu kozienickiego przystępujące do projektu tworzyły łańcuch bożonarodzeniowy tradycyjną metodą łączenia kółek. Enea Wytwarzanie zobowiązała się do zakupienie kilograma karmy za każdy metr łańcucha. Uczniowie naszej szkoły mogą pochwalić się łańcuchami o łącznej długości około 684 metry : PSP Garbatka- Letnisko - 560 metrów;  Szkoła Filialna w Bogucinie- 124 m.

Dodatkowo zorganizowano konkurs plastyczny dla najmłodszych „Ja i mój pupil”.

Opiekun SKW
Monika Bernacik

Wykonanie: Dan-net