W oddziale przedszkolnym realizowany jest program MegaMisja dla przedszkoli, którego celem jest rozwijanie kompetencji społecznych dzieci oraz budowanie dobrych relacji w grupie. Zajęcia odbywają się cyklicznie, a każde spotkanie to odkrycie jednej ludzkiej supermocy. Do tej pory odbyło się pięć takich spotkań. Pierwsze z nich to „Dzień emocji” i poznanie bohaterów animacji – Psotnika, Julki i Kuby, którzy towarzyszą dzieciom na każdych zajęciach. Przedszkolaki nauczyły się rozpoznawać emocje i nazywać je, zrozumiały, że wszystkie emocje są potrzebne i co ważne, potrafią nazwać własne emocje w sytuacjach codziennych. Istotne jest to, że podczas zajęć dzieci nie spędzają dużo czasu przed ekranem, ale odbywają się rozmowy i mnóstwo ciekawych zabaw (ruchowych, muzycznych, plastycznych).

Drugie spotkanie to „Dzień empatii”. Przedszkolaki dowiedziały się, co to jest empatia, uczyły się rozpoznawać i nazywać rozmaite emocje u innych osób i zachowywać się adekwatnie. Uczestniczyły w zabawie „Przekazywanie min” oraz w ćwiczeniu „Co chcemy usłyszeć, kiedy nam trudno”. Po każdych zajęciach dzieci dostają zadanie na resztę dnia. Tym razem miały obserwować inne osoby i starać się odgadnąć, jak się czują, a w razie potrzeby zapytać, czy czegoś potrzebują.


Ciekawy okazał się też „Dzień uważności”. Na rozgrzewkę odbyła się zabawa w przekazywanie kształtów rysowanych na plecach kolegi. Trzeba było wykazać się dużą uważnością, aby zapamiętać rysowany kształt. Na tych zajęciach przedszkolaki, jak prawdziwi artyści, ćwiczyły rysowanie z natury. Szkicowały ołówkiem ustawione jabłko i starały się uwzględnić jak najwięcej szczegółów. Inne zabawy ćwiczyły również spostrzegawczość słuchową i wzrokową.



Niełatwym okazał się „Dzień współpracy”. Dzieci uczyły się nawiązywać współpracę z innymi w zabawie „Wszyscy na pokład” i przy wykonywaniu zadań – układanie liter z samych siebie. Musiały też wymyśleć zabawę, w której nie chodzi o rywalizację, ale o kooperację, gdzie wszyscy muszą współpracować, aby osiągnąć cel. Poprzez udział w zajęciach zrozumiały, że współpraca pozwala na łatwiejsze osiągnięcie wielu celów i daje radość ze wspólnego sukcesu. Po odkryciu czwartej supermocy przedszkolaki odblokowały nagrodę, którą były niezwykle ciekawe książki oraz zestaw materiałów plastycznych dla całej grupy!


Piąte spotkanie to „Dzień nowych rozwiązań”, którego celem było wzmacnianie w dzieciach kreatywności. Jednym z zadań w tym dniu było wymyślanie, w jaki sposób i do czego można zastosować zwykłą agrafkę i patyczek po lodach. Trzeba przyznać, że wykazały się niezwykłą fantazją. Następnie w trzyosobowych grupach wymyślały i rysowały projekt urządzenia, w którego skład wchodziły jednocześnie agrafka i patyczek. Natomiast podczas pobytu na świeżym powietrzu wymyślały nową wersję popularnej zabawy w berka.

Każde zajęcia kończą się przybiciem pieczątek na kartonikach za zrealizowane misje oraz „przybiciem sobie piątki” z hasłem: „ludzkie – moce – supermoce”. Do budowania kompetencji społecznych dzieci włączamy również rodziców. Przed każdymi zajęciami rodzice otrzymują krótkie opisy przybliżające tematy poszczególnych zajęć oraz propozycje zabaw i aktywności, które mogą wykonać z dziećmi.


Przed nami jeszcze pięć misji, podczas których odkryjemy kolejne supermoce i jesteśmy pewni, że będzie to czas służący rozwojowi dzieci, sprawiający ogromną radość, ale też uczący wzajemnego szacunku i zrozumienia.
Alicja Morawska