Konkursy

1. W konkursie mogą brać udział uczniowie szkół podstawowych i przedszkoli z powiatów: kozienickiego, radomskiego i zwoleńskiego:
I kategoria - przedszkola,
II kategoria - uczniowie klas I - III,
III kategoria - uczniowie klas IV - VI,
IV kategoria uczniowie klas VII - VIII.

2. Placówka może zgłosić jednego uczestnika w każdej kategorii.

3. Etapy konkursu:
I etap - szkolny
II etap - powiatowy

4. Kryteria oceny w I i II etapie konkursu:
a/ tematyka konkursu  -  patriotyczna poezja polska,
b/dobór  repertuaru - odpowiedni do możliwości wykonawczych uczestnika konkursu, wartości artystyczne utworów,
c/ interpretacja,
d/kultura słowa,
e/ogólny wyraz artystyczny.

5. Komisję konkursową w II etapie konkursu powołuje dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko. Komisje konkursowe
w I etapie konkursu powoływane są w placówkach, które przystępują do udziału w konkursie.

6. Cele konkursu:

  • kształtowanie postaw patriotycznych i więzi z krajem ojczystym
  • rozwijanie szacunku dla dobra wspólnego
  • promocja gminy poprzez ukazanie osiągnięć dzieci i młodzieży szkolnej
  • uczestnictwo w życiu wspólnoty lokalnej
  • pomnażanie dziedzictwa kulturowego
  • promocja i szerzenie tradycji walk niepodległościowych na terenie gminy Garbatka-Letnisko
  • kształtowanie dbałości o kulturę słowa.

7. Organizatorem konkursu jest  Publiczna Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko.

8. Termin eliminacji szkolnych ustala komisja powołana w placówce. Zgłoszenia uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu przyjmujemy do 20 maja 2025 r. na adres e-mail szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
9. II etap konkursu rozpocznie się 27 maja 2025 r. o godz. 10.00  w Publicznej Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko.

10. Zgłoszenie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z konkursem. Informacje i zdjęcia z wydarzenia będą umieszczone na stronie internetowej i Facebook-u Publicznej Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko.

Opiekun / Zgłaszający oświadcza, że każdy rodzic/opiekun prawny wyraził zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019, poz. 1231 z późn. zm.) oraz art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. /załącznik nr 1 – możliwe dostarczenie w dniu konkursu/.

11. Za zajęcie miejsc od I do III w każdej kategorii konkursu organizator ufundował dyplomy i nagrody. Wszyscy uczestnicy II etapu konkursu otrzymają dyplomy i upominki za udział w konkursie.

12. Wyniki konkursu będą dostępne na stronie: www.psp.garbatkaletnisko.pl.

13. Do zgłoszeń należy dołączyć kartę zgłoszenia według załączonego wzoru. /załącznik nr 2/

14. Konkurs Recytatorski Poezji Patriotycznej znajduje się w wykazie zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty i inne podmioty działające na terenie szkoły -2025. (poz. 358).

Pobierz:

Pobierz Kartę zgłoszenia

Pobierz Oświadczenie

Pobierz Klauzulę informacyjną

I. Cele konkursu:

  • rozbudzanie wrażliwości estetycznej wśród uczniów,
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych,
  • pobudzanie wrażliwości plastycznej i aktywności twórczej uczniów,
  • doskonalenie sprawności manualnych,
  • motywowanie do podejmowania aktywności czytelniczej.
  • II. Zasady uczestnictwa:
  • W konkursie mogą wziąć udział uczniowie Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko w 2 kategoriach

1.klasy I-III

  • Termin konkursu: 30.05.2025r.
  • Uczestnik konkursu może dostarczyć jedną  pracę, wykonaną samodzielnie
  • Do wykonania pracy prosimy wykorzystać  dowolne materiały. Praca musi spełniać formę użytkową. Wykonana z materiałów nie psujących się , do wielokrotnego faktycznego użytkowania jako zakładka do książki. Technika dowolna. Minimalne wymiary 20cmx 5cm
  • Treść i tematyka zakładki dowolne.
  • Zakładka powinna zawierać informację o twórcy: imię i nazwisko autora, klasę.
  • Wykonane prace nie będą uczestnikom zwracane.
  • Komisja będzie oceniać pomysłowość, samodzielność wykonania, oryginalność i estetykę pracy.
  • Prace biorące udział w konkursie należy dostarczyć do 30 maja  2015 r. do biblioteki szkolnej lub biblioteki szkolnej

2. Klasy IV-VIII

  • Termin konkursu: 30.05.2025r.
  • Uczestnik konkursu może dostarczyć jedną  pracę, wykonaną samodzielnie
  • Do wykonania pracy prosimy wykorzystać : wełnę kordonki, wstążki , sznurki, nici. Technika wykonania pracy dowolna (makrama, szydełko, druty, krosno, zestawy do tworzenia do bransoletek )
  • Wymiary pracy dowolne.
  • Treść i tematyka zakładki dowolne.
  • Zakładka powinna zawierać informację o twórcy: imię i nazwisko autora, klasę.
  • Wykonane prace nie będą uczestnikom zwracane.
  • Komisja będzie oceniać pomysłowość, samodzielność wykonania,
  • oryginalność i estetykę pracy.
  • Prace biorące udział w konkursie należy dostarczyć do 30 maja  2015 r. do biblioteki szkolnej.

 

III. Nagrody.

  • Zostaną przyznane nagrody indywidualne dla laureatów konkursu (I, II, III miejsce) oraz dyplomy.
  • Na stronie internetowej szkoły  zostanie umieszczona informacja o przebiegu konkursu i jego wynikach. W szkole odbędzie się wystawa wykonanych prac.

Renata Strzałkowska – Jędrasek
Monika Rodakowska

Zapraszamy uczniów do udziału w XXI edycji Mistrzostw Polski w Grach Matematycznych i Logicznych.
Obecnie rozpoczął się 1 etap mistrzostw, a termin rejestracji i wysyłania zadań z tego etapu kończy się  31.01.2025 r. (o godz. 23.59).

Rejestracja odbywa się za pośrednictwem portalu https://gmil.im.pwr.edu.pl/ . To na nim zawodnicy zakładają konto i przesyłają odpowiedzi do zadań I etapu. (każdy uczestnik rejestruje się indywidualnie, bez udziału szkoły)

Uczestnictwo w Mistrzostwach jest płatne. Wysokość wpisowego jest uzależniona od kategorii, w której startuje zawodnik.
Treść zadań I etapu zamieszczone są na stronie internetowej Mistrzostw  http://gmil.pwr.edu.pl/final-krajowy/zadania   zaś w zakładce Archiwum można znaleźć komplety zadań konkursowych z lat ubiegłych, które mogą posłużyć do potrenowania przed Finałami.

Regulamin jest dostępny pod adresem https://gmil.pwr.edu.pl/regulamin 

Konkurs ten, organizowany przez Politechnikę Wrocławską.

Konkurs jest trzyetapowy. Dwie początkowe tury zawodów mają charakter zdalny. Drugi etap odbędzie się przez Internet w sobotę 15.03.2025 r. w godzinach 14-17. Finał krajowy odbędzie się na Kampusie Politechniki Wrocławskiej w dniach 17-18.05.2025 r. Najlepsi zawodnicy w każdej kategorii zostają nagrodzeni, a uczestnicy finału otrzymują dyplom potwierdzający uczestnictwo.

Laureaci z poszczególnych kategorii tworzą reprezentację krajową na Międzynarodowy Finał Gier Matematycznych i Logicznych. W tym roku Finał odbędzie się w Tunezji w dniach 23-24.08.2025 r.

Zdobywcy pierwszego miejsca w nagrodę wchodzą w skład polskiej reprezentacji, a koszty ich wyjazdu (do kwoty 3.500 zł) na Finał pokrywa Organizator.

Dodatkowo Jury może zakwalifikować do polskiej reprezentacji także tych zawodników, którzy uplasowali się na drugim, trzecim lub dalszym miejscu.

Łukasz Wiraszka
Patrycja Zawadzak
Monika Rodakowska

27 marca 2025 roku organizowany jest Ogólnopolski Konkurs Szachowy „Konik Szachowy”.
Zasady konkursu:

  • Konkurs polega na rozwiązaniu 30 zadań szachowych.
  • Na rozwiązanie zadań uczestnik ma 60 min.
  • Podczas konkursu każdy uczestnik dostaje kartę z zadaniami, i kartę na której koduje odpowiedzi.
  • Konkurs podzielony jest na trzy kategorie wiekowe (szkoła podstawowa):
  • kategoria Pionek – klasy 1-3
  • kategoria Goniec – klasy 4-6
  • kategoria Wieża – klasy 7-8
  • Koszt udziału w konkursie: 18 zł

Nagrody:

  • Każdy uczestnik otrzymuje dyplom uczestnictwa.
  • 20% najlepszych uczniów dostaje tytuł Laureata i odpowiedni dyplom.
  • 100 najlepszych uczniów dostaje nagrodę 100 zł każdy
  • 200 kolejnych uczniów dostaje nagrody o wartości 50 zł każdy
  • Najlepszy uczeń, w każdej szkole, otrzymuje voucher na bezpłatny start w kolejnych zawodach Konika Szachowego.

Przykładowe arkusze zadań i rozwiązania znajdują się na stronie internetowej:  https://konikszachowy.pl/
Zgłoszenia do konkursu oraz wpłaty przyjmowane są w bibliotece szkolnej do dn. 28.02.2025 r.
Monika Rodakowska

Wydział Katechetyczny Kurii Diecezji Radomskiej serdecznie zaprasza
do udziału w konkursie plastycznym organizowanym w roku szkolnym 2024/2025. Konkurs zatytułowany: Rodzina na drodze wiary - Pielgrzymi Nadziei jest nawiązaniem do hasła roku duszpasterskiego 2024/2025 - Pielgrzymi nadziei. Hasło to będzie miało szczególne znaczenie, gdyż będzie tożsame z wybranym przez papieża Franciszka hasłem Roku
Świętego 2025. To wyjątkowa okazja, aby wspólnie zastanowić się nad tym, jak pielgrzymowanie w wierze i nadziei kształtuje nasze życie oraz jak wartości chrześcijańskie są obecne w codzienności.
Pielgrzymowanie to nie tylko wędrówka do miejsc świętych, ale przede wszystkim duchowa podróż, którą każdy z nas podejmuje w swoim życiu. Zachęćmy uczniów do twórczego wyrażenia swoich myśli i uczuć na ten ważny temat. Prace plastyczne mogą ukazywać wspólnotowe modlitwy, pielgrzymki rodzinne, czy codzienne sytuacje, w których członkowie rodzin wspierają się nawzajem w wierze.
Pamiętajmy, że każdy z nas jest pielgrzymem nadziei, a prace uczniów  mogą stać się nie tylko wyrazem kreatywności, ale także osobistych refleksji na temat wiary, rodziny
i wspólnoty. Niech ten konkurs będzie inspiracją do wspólnego pielgrzymowania
w miłości i nadziei!
Do udziału w konkursie zapraszamy uczniów klas I, II i III Szkół Podstawowych

Konkurs fotograficzny „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami”

Zapraszam  Uczniów do udziału w konkursie fotograficznym pod tytułem „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami". Inicjatywa ta ma na celu promowanie piękna oraz bogactwa kulturowego i przyrodniczego regionu mazowieckiego.

Laureaci konkursu, wraz z opiekunami, zostaną nagrodzeni wyjazdem do siedziby Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Jest to wyjątkowa okazja do zapoznania się z funkcjonowaniem jednej z kluczowych instytucji Unii Europejskiej oraz do przeżycia niezapomnianej przygody edukacyjnej.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:

  • temat pracy konkursowej – piękno przyrody i architektury regionu Mazowsza i województwa mazowieckiego;
  • forma – cyfrowa (.jpg, .png, .heic) ;
  • technika – zdjęcie;
  • rozmiar pliku nie może przekroczyć 10 MB;
  • dopuszczalne są podstawowe korekty ekspozycji, kontrastu, kadrowania, zabronione jest dodawanie lub usuwanie elementów zdjęcia;
  • fotografia musi być wykonana samodzielnie przez pojedynczego autora;
  • udziału w konkursie nie mogą brać zdjęcia prezentowane w innych konkursach, wystawach itp.;
  • uczestnicy powinni dostarczyć prace bez widocznych znaków wodnych, podpisów czy innych identyfikatorów, aby zapewnić obiektywność oceny;
  • każda fotografia powinna zawierać opis miejsca jej wykonania.

Zdjęcia zapisane w formie cyfrowej oraz skan wypełnionego zgłoszenia proszę przesłać do dn. 3.04.2024 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę o zapoznanie się z regulaminem konkursu.

Pobierz KARTĘ ZGŁOSZENIA DO KONKURSU

Pobierz REGULAMIN KONKURSU

Monika Rodakowska

ON-Limpiada to konkurs, który połączy wszystkich uczniów, a także… ich rodziców! 
Sprawdź swoją wiedzę o lekturach, zdobywaj fantastyczne nagrody i rywalizuj o miano najlepszych w Polsce!
Akcja rozpoczyna się 14 października 2024 roku, w Dzień Edukacji Narodowej,
i trwa do stycznia 2025. Co dwa tygodnie czekają kolejne testy
z lektur w cyfrowej formie!

Dla kogo jest ON-Limpiada?

To olimpiada w nowoczesnym wydaniu dla każdego:

  • Uczniowie szkół podstawowych i średnich, podzieleni na grupy wiekowe:
    • Klasy 1-3
    • Klasy 4-6
    • Klasy 7-8
    • Szkoła średnia
  • Rodzice – specjalnie dla Was przygotowane zostały oddzielne kategorie. Będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę z lektur, które czytaliście za swoich szkolnych lat. 

Niezwykłe nagrody!

W każdej kategorii wiekowej czekają fantastyczne nagrody:

  • 1 miejsce – Konsola do gier
  • 2 miejsce – Hulajnoga elektryczna
  • 3 miejsce – Bon Allegro o wartości 500 zł

W kategorii Rodzina:

  • Rodziny, które zajmą miejsca 1-3, otrzymają bilety do Energylandii!

Co zrobić, aby wziąć udział?

  1. Zainstaluj aplikację Zday – naszą nowoczesną platformę do nauki i testów.
  2. Wejdź w zakładkę konkursy i wybierz „ON-Limpiada – Lektury„.
  3. Rozwiązuj testy z lektur dostępnych co dwa tygodnie – każdy z nich jest dostępny online, więc możesz przystąpić do niego, gdziekolwiek jesteś!
  4. Zapraszaj rodziców do wspólnej zabawy i zdobywajcie razem punkty
    w kategorii Rodzina.

Wspólna zabawa z rodzicami!

Poza konkursem podzielonym na kategorie wiekowe, mamy jeszcze dodatkową rywalizację!
Zaproś rodziców do zabawy, a weźmiecie udział w wyjątkowej kategorii Rodzina! Dzieci i rodzice, którzy razem przystąpią do konkursu, będą mieli sumowane punkty, a najlepsze rodziny powalczą o nagrody. To doskonała okazja, aby wspólnie powrócić do szkolnych lektur i dobrze się bawić!
W kategorii rodzina będą brani pod uwagę tylko Ci uczestnicy, którzy dodali lub zostali dodani przez członka rodziny poprzez funkcję polecenia.

Jak dodać członka rodziny do wspólnego udziału w konkursie?

  1. Wejdź w swój profil i wybierz „Twoje polecenia
  2. Wygeneruj indywidualny kod i skopiuj link z kodem.
  3. Przekaż link i kod członkowi rodziny w celu utworzenia konta poprzez indywidualny link.
  4. Gotowe! Bierzcie razem udział w ON-Limpiadzie, a na koniec wasze punkty zostaną zsumowane w kategorii „Rodzina”.

Harmonogram pierwszego tygodnia:

Klasy 1-3:

Klasy 4-6:

Klasy 7-8:

Wynik końcowy i sumowanie punktów.

Warto pamiętać, że do ostatecznej punktacji brane będą pod uwagę jedynie 4 najlepsze wyniki użytkownika. Oznacza to, że jeśli użytkownik weźmie udział w większej liczbie zadań, najlepsze 4 wyniki zadecydują o jego pozycji w finalnym rankingu.
Finalny ranking dla każdej kategorii zostanie ujawniony po zakończeniu konkursu, kiedy moderacja zakończy przeliczanie punktów.

Dołącz do nas https://dyktanda.pl/on-limpiada-zday/

i przeżyj szkolną olimpiadę w zupełnie nowej odsłonie!

PSP w Garbatce – Letnisku  ogłasza rodzinny konkurs plastyczny :

„ Moja rodzina dba o zdrowie”.

W konkursie mogą wziąć udział dzieci z klas I- V oraz członkowie ich rodzin.

Konkurs ma na celu popularyzację wiedzy   o zdrowym stylu życia: prawidłowym odżywianiu, aktywności fizycznej wszystkich członków rodziny, ukazanie wspólnych, rodzinnych pasji, zainteresowań.  Celem  konkursu jest również rozwijanie talentów plastycznych dzieci, ukazanie talentów rodziców,rodzeństwa, babci, dziadka…  integracja rodziny podczas wspólnej pracy.

Technika : dowolna, trwała.

Format: A3 lub A4.

Termin: 31 października 2024 roku.
Organizatorzy przewidują rozdanie nagród    i wyróżnień dla całej rodziny, a także wystawę prac w szkole. Pod pracą podpisują się wszyscy, którzy się w nią zaangażowali.

Przy ocenie będzie brana pod uwagę zgodność    z tematem, staranność wykonania, pomysłowość. Podpisane prace  składamy u wychowawców lub w świetlicy szkolnej.

Organizatorzy
Danuta Matysiak i Anna Karsznia

Celem Konkursu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego mieszkańców Mazowsza
oraz promocja ich wizji przyszłości Europy i roli regionu w tym kontekście, a także zainspirowanie mieszkańców regionu do refleksji nad wartościami, które dzielimy z innymi narodami Europy.

Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do przygotowania materiału w jednej z trzech form:

  • esej (do 1000 słów),
  • projekt artystyczny (np. obraz, rysunek, fotografia)
  • lub krótki film (do 2 minut), który najlepiej odda temat konkursu.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:

  • rozmiar pliku nie może przekroczyć 15 MB;
  • praca musi być wykonana samodzielnie przez pojedynczego autora;
  •  w konkursie nie mogą brać udziału prace prezentowane w innych konkursach, wystawach itp.;
  • uczestnicy powinni dostarczyć prace bez widocznych znaków wodnych, podpisów czy innych identyfikatorów, aby zapewnić obiektywność oceny.

Warunki udziału w konkursie:

  • Udział w konkursie i podanie danych związanych z udziałem w nim są całkowicie dobrowolne.
  • Zgłoszenie pracy konkursowej jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
  • Pracę konkursową należy wysłać na adres mailowy biura Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Jedna osoba może zgłosić maksymalnie 1 pracę. Prace powinny być wykonane samodzielnie, a zgłoszenie pracy musi wskazywać autora.
  • W konkursie wezmą udział tylko prace spełniające warunki wskazane w § 5 regulaminu, nadesłane do 4.05.2024 r. do godz. 23.59.
  • W tytule wiadomości mailowej powinien znaleźć się dopisek: „Konkurs - Mazowsze”
  • O zachowaniu terminów wskazanych w § 6 decyduje godzina wysłania wiadomości mailowej. Do pracy konkursowej osób niepełnoletnich powinno być załączone podpisane przez przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych uczestnika oświadczenie, którego treść zawiera Załącznik nr 1 do regulaminu.

Dodatkowe informacje przy przesyłaniu zdjęcia projektu artystycznego (obrazu, rysunku): uczestnicy konkursu są zobowiązani do dostarczenia szczegółowych informacji o projekcie artystycznym (wysokość x szerokość w centymetrach) oraz technice użytej do jego stworzenia.
KALENDARIUM
04.05.2024 r. godz. 23:59 – ostateczny termin nadsyłania prac konkursowych
Sposób dostarczenia prac:

  • Wysłanie pracy konkursowej na adres mailowy biura Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • W tytule wiadomości mailowej powinien znaleźć się dopisek: „Konkurs - Mazowsze” 5 maja od godz. 16.00. – ocena prac przez Komisję Konkursową 7 maja 2024 r. – ogłoszenie wyników konkursu wraz z prezentacją zwycięskich prac na stronie internetowej www.bielan.pl oraz przekazanie drogą mailową informacji osobom, które dokonały zgłoszenia zwycięskich prac.
  • Ogłoszenie wyników konkursu wraz z prezentacją najlepszych prac nastąpi 7 maja 2024 r., poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej www.bielan.pl oraz przekazanie drogą mailową informacji osobom, które dokonały zgłoszenia zwycięskich prac.

Zwycięzcy konkursu (miejsce I, II, III) otrzymają możliwość uczestnictwa wraz z osobą towarzyszącą w organizowanym przez Posła do PE Adama Bielana wyjeździe do Brukseli z wizytą w Parlamencie Europejskim w dniu 13 czerwca 2024 r.

PRACE WYSYŁANE SĄ INDYWIDUALNIE, BEZ POŚREDNICTWA SZKOŁY. REGULAMIN ZAWIERA ZAŁĄCZNIK, KÓRY TRZEBA WYPEŁNIĆ I PRZESŁAĆ WRAZ Z WYKONANĄ PRACĄ.

Pobierz Regulamin konkursu „Mazowsze w Europie: nasze wartości, nasze spojrzenie”

Konkurs fotograficzny dla dzieci i młodzieży - zapraszam do zapoznania się z regulaminem.

Monika Rodakowska

I kategoria wiekowa - klasy I-III:
Uczniowie klas I-III wymyślają imię dla kapibary oraz przygotowują pracę plastyczną o przyjaźni kapibary i misia Polinka.  Praca plastyczna może być wykonana dowolną techniką  na kartce z bloku technicznego, podpisana imieniem i nazwiskiem oraz klasą. Uczniowie oddają prace wychowawcom, a wychowawcy przekazują do biblioteki szkolnej.
Termin składania prac: 31 października 2023 roku

II kategoria wiekowa - klasy IV-VIII
Uczniowie klas IV-VIII wymyślają imię dla kapibary oraz rymowankę o przyjaźni. Rymowankę i imię można przesyłać przez dziennik elektroniczny (do p. Moniki Rodakowskiej) lub przynieść do biblioteki szkolnej.
Termin przekazywania prac: 31 października 2023 roku
Monika Rodakowska

Już po raz kolejny Fundacja Druga Droga Mistrza organizuje III Narodowy Konkurs Wiedzy o Sporcie dla dzieci i młodzieży pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki.
III Narodowy Konkurs Wiedzy o Sporcie to test o największych sukcesach w historii polskiego sportu, ale także o różnych aspektach związanych z polskim sportem. Test zawiera łącznie 800 pytań, przygotowanych we współpracy z Katedrą Nauk Humanistycznych i Społecznych Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

Partnerami testu są: Polski Komitet Olimpijski i Muzeum Sportu.
Test składa się z dwóch etapów i przeprowadzony zostanie według następującego harmonogramu:
1) Etap I - od 15 września do 31 października 2023 r. - na stronie: www.drugadrogamistrza.pl w linku: https://drugadrogamistrza.pl/inarodowy-test-wiedzy-o-sporcie należy wypełnić formularz i rozpocząć właściwy test:
a) dla młodzieży w wieku 7-12 lat test składa się z 30 pytań,
b) dla młodzieży w wieku 13-17 lat test składa się z 50 pytań.
W każdej grupie wiekowej zostanie wyłonionych 30 finalistów, którzy przejdą do II etapu konkursu. Ranking będzie można śledzić na stronie Fundacji Druga Droga Mistrza.
2) Etap II - 17 listopada 2023 r. - w drugim etapie konkursu każdy finalista:
a) w wieku 7-12 lat odpowiada na 30 pytań,
b) w wieku 13-17 lat odpowiada na 50 pytań.

Na zwycięzców czekają nie tylko atrakcyjne nagrody, ale także spotkanie z wybitnymi sportowcami, więc nie zabraknie czasu na rozmowy i sportowe opowieści.

Z tej okazji zapraszam uczniów  do udziału w konkursie "Moje magiczne drzewo".
1.Przedmiotem konkursu jest:

  • Stworzenie drzewa z recyklingu – konkurs dla  uczniów klas I-III.

Praca przestrzenna z wykorzystaniem np. butelek, rolek, słomek, pudełek... Dodatkowo można wykorzystać patyczki, liście i owoce drzew. Czym bardziej kreatywna praca, tym większa szansa na wygranie!

  • Wykonanie albumu drzewa, które rośnie w Twoim sąsiedztwie. Może jest z nim związana ciekawa historia? –konkurs dla klas IV-VIII

2.Cele konkursu: kształtowanie proekologicznych zachowań oraz rozwijanie umiejętności plastycznych oraz kreatywności.
3. Kryteria oceny:
- zgodność z tematem,
- estetyka wykonania,
- kreatywność,
- samodzielność wykonania,
- wykorzystanie produktów z recyklingu,
- stopień trudności w wykonaniu pracy.
4. Autorem pracy może być wyłącznie jeden uczeń – prace zbiorowe nie będą oceniane. Do pracy musi być załączona informacja z imieniem, nazwiskiem i klasą.
5. Wielkość pracy dowolna.
Wykonaną pracę uczestnicy składają do wychowawcy klasy  lub do  p. Anny Szczypińskiej najpóźniej do 6 października  2023 roku.
6. Rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi 11 października.

Organizator konkursu: Wojewódzka Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Warszawie Celem konkursu jest kształtowanie postawy szacunku do przyrody oraz odpowiedzialności za jej stan. Wzbudzenie zainteresowania młodzieży bogactwem świata przyrody, w szczególności królestwem grzybów.

Konkurs przeznaczony jest dla klas IV-VIII

Zasady konkursu:
1.Wykonanie zdjęcia grzybów;
2.Wydruk na papierze błyszczącym w formacie 20x30 oraz zapisane na nośniku elektronicznym. Rozdzielczość zdjęcia powinna wynosić minimum 300 dpi
3.Każdy uczeń przekazuje tylko JEDNO zdjęcie
4.Zabroniony jest fotomontaż oraz wszelkie zmiany w oryginalnej kompozycji.

Prace należy składać do 12 września 2023 roku do biblioteki szkolnej (p. Monika Rodakowska)