Z dziećmi należy czytać od pierwszego roku ich życia – to prawda powszechnie znana. Ale czy wiemy, jak się za to zabrać? Akcja „Supermoc książek w domu” w prosty i czytelny sposób odpowiada na to pytanie. Zapraszamy do odwiedzenie strony internetowej http://www.pik.org.pl/komunikaty/921/uruchamiamy-supermoc-ksiazek-w-domu
3 grudnia 2021 roku obchodziliśmy (przeniesiony z 25 listopada) Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu dzieci z klas I-III przyniosły swoje ukochane pluszowe maskotki. Wzięły również udział w wielu misiowych atrakcjach: oglądały bajki, których bohaterami był pluszowy miś, poznały życie „prawdziwych” misiów, „wyturlały” misia, kolorowały i układały misia XXL oraz 3D, rysowały portrety misiów i słuchały bajek, których autorami byli oni sami i ich rodzice.
W tym dniu rozstrzygnięto również konkurs na „Bajkę – przytulajkę” skierowany do rodziców i dzieci klas I-III. Do konkursu na „Bajkę – przytulajkę” prace zgłosili:
pani Katarzyna Sobkiewicz z córką Małgosią (uczennicą klasy IIb), które ułożyły bajkę pt. „Bajka o nocnej wyprawie Misia – Zdzisia”;
pan Marek Giza z synem Marcelem (uczeniem klasy IIb), którzy ułożyli bajkę pt. „Miś”;
pani Aleksandra Otarkowska z córką Malwiną (uczennicą klasy IIb), które ułożyły bajkę pt. „Misio Marzyciel”;
pani Aleksandra Sałek – Suchorowska z synem Franciszkiem (uczeniem klasy IIb), którzy ułożyli bajkę pt. „Misiowe opowieści”;
pani Marzena Tomala z córką Wiktorią (uczennicą klasy IIb), które ułożyły bajkę pt. „Różowa łapka”;
pan Piotr Wróbel z córką Polą (uczennicą klasy IIb), którzy ułożyli bajkę pt. „Miś Berni”;
pani Katarzyna Gogacz – Starzyk z synem Tymoteuszem (uczeniem klasy Ia), którzy ułożyli bajkę pt. „Bajka przytulajka”;
pani Izabela Szczepanek z synem Szymonem (uczeniem klasy IIIa), którzy ułożyli bajkę pt. „Szczęśliwy dzień”;
pani Anna Maciąg z córką Zuzanną (uczennicą klasy IIa), które ułożyły bajkę pt. „Marzenie Misia Miodka”
Jury w składzie: pani Monika Rodakowska oraz pani Agata Styczyńska uznało, że wszystkie bajki są wspaniałe i każda wygrywa. Do klasopracowni powędrowały książki zaopatrzone w pamiątkowy wpis, a dla autorów przygotowane zostały dyplomy. Bajki zostaną wydrukowane w formie książeczki i przekazane do klas.
Moment rozdania nagród i dyplomów był pełen niezapomnianych chwil, pięknych emocji i refleksji. Pisanie bajki wraz z rodzicem to podarowane dziecku chwile, twórczo spędzony czas, pogłębienie relacji między dziećmi a rodzicami. To wartości bezcenne. Podczas rozdania nagród i dyplomów u dzieci widać było dumę i radość. Szczególnym momentem był ten, w którym jeden z nagrodzonych chłopców uśmiechnął się i czule przytulił dyplom (dyplom lub tatę, z którym tworzył bajkę i pozował do pamiątkowego, umieszczonego na dyplomie zdjęcia). Mamy nadzieję, że pamiątkowe spersonalizowane dyplomy będą przez długie lata przypominały te niezapomniane wydarzenia.
Dziękujemy pani Katarzynie Gogacz-Starzyk za przeczytanie bajki podczas zajęć zdalnych oraz rodzicom dzieci uczących się online, za przesłanie zdjęć swoich pociech i ich pluszowych misiów. Wszystkim serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych imprezach szkolnych i konkursach.
Temat: Bajka – Przytulajka Rodzicu! Zdobądź książkę do klasowej biblioteczki swojego dziecka! Zbliża się Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji biblioteka szkolna ogłasza konkurs dla rodziców uczniów klas 1-3 na „Bajkę – Przytulajkę”. Celem konkursu jest budowanie więzi między dziećmi a ich rodzicami/opiekunami oraz popularyzacja czytelnictwa. Konkurs polega na ułożeniu bajki, której głównym bohaterem będzie pluszowy miś. Praca konkursowa powinna być napisana czcionką Times New Roman 12 i nie może przekraczać 1 strony formatu A4. Praca może być także napisana odręcznie. Każda praca powinna zawierać dane autora: imię i nazwisko rodzica/opiekuna oraz imię, nazwisko i klasę dziecka, któremu bajka jest dedykowana. Pracę należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 1 grudnia 2021 roku (lub przekazać dziecku). Nagrodą będzie książka zawierająca odpowiednią adnotację (imię i nazwisko osoby nagrodzonej, datę, nazwę konkursu oraz dołączoną pracę konkursową) i przekazana do klasowej biblioteczki. Monika Rodakowska – nauczyciel bibliotekarz
Listopad to miesiąc kolorowych liści, zmiennej pogody i … nostalgicznego nastroju. A jak przedstawiła ten miesiąc Ewa Szelburg-Zarembina?
Dzieci z klas IIa i IIIb zilustrowały wiersz poetki i zamknęły jesienne dni w barwach czerwonych, brązowych, żółtych, zielonych… Prace można oglądać w szkolnej bibliotece.
16 listopada 2021 roku obchodziliśmy z niecierpliwością wyczekiwany Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Z tej okazji w klasach I-III gościliśmy: królów, piratów, wróżki, księżniczki, czarownice, Rybaka ze Złotą Rybką, Śnieżkę, Ciastko i wiele innych barwnych postaci, w które wcieliły się dzieci.
Na uczniów czekały zadania: przeprowadzić bajkowego bohatera przez labirynt, odnaleźć pasujący cień czy wykazać się bystrością w zliczaniu bajkowych postaci.
Ten dzień to także spotkanie z książką. Nie zabrakło takich tytułów jak „Kot w butach”, „Piękna i Bestia”, „Rybak i złota rybka” czy Śnieżka. Na dzieci czekał także konkurs, w którym mogły wykazać się talentem plastycznym. Portret postaci z bajki rysowały z wielkim zaangażowaniem. Spośród prac jury w składzie pani Monika Rodakowska, pani Renata Strzałkowska-Jędrasek oraz pani Agata Styczyńska nagrodziło prace:
Martyny Maj z klasy IIa - za zajęcie I miejsca Filipa Basaja z kl. IIa - za zajęcie II miejsca Niny Gwardys z klasy IIIa - za zajęcie III miejsca
Wyróżnienia zdobyli: Barbara Sadownik, Szymon Miturski oraz Magdalena Pachocka.
Najpiękniej przebraną i prezentującą się klasą była Ia (wychowawczyni pani Klaudia Ambroszczyk. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji strojów uczniów nagrodzonej klasy:
Nagrody książkowe wręczyła pani dyrektor Agnieszka Babańca. Klasa Ia otrzymała książkę z pamiątkowym wpisem, która uatrakcyjni klasową biblioteczkę.
Dziękujemy również rodzicom za pomoc w przygotowaniu strojów i gratulujemy inwencji twórczej. Monika Rodakowska
Baśnie – kto ich nie lubi? Sądzę, że wszyscy, a zwłaszcza najmłodsi, uwielbiają te opowieści pełne fantazji i niesamowitych przygód. Już jako dzieci poznaliśmy ich wiele. Rodzice i dziadkowie czytali je nam przed snem. Zachwycały nas historie baśniowych bohaterów, z którymi często się identyfikowaliśmy. Ja sama choć przez chwilę chciałam być księżniczką w pięknej gorsetowej sukni z długim trenem. I stawałam się nią właśnie dzięki baśniom i wyobraźni. Ach, to były czasy… Bezcenne chwile.
Baśnie nie tylko pobudzają naszą fantazję, ale także są wspaniałym pomysłem na walkę z nudą, szczególnie w deszczowe dni, kiedy nie mamy pomysłu na zabawę. Jeśli więc kogoś z Was ogarnie taki stan i nie będzie wiedział, jak spędzić wolny czas lub towarzyszyć mu będzie gorszy humor, niech koniecznie sięgnie po baśniowy utwór lub posłucha nagrań baśni, które z myślą o Was przygotowali uczniowie naszej szkoły – członkowie grup teatralnych: „Teatralne Kaczuszki” i „Zamaskowani”. Przez istniejącą sytuację związaną z pandemią koronawirusa Wasi koledzy i koleżanki nie mogli przygotować inscenizacji teatralnej, jednak nie dali za wygraną i postanowili stworzyć dla Was prezentację baśni w nowej odsłonie. Mam nadzieję, że nowa forma przypadnie Wam do gustu i sprawi, że częściej będziecie sięgać po baśnie i nie tylko. Pamiętajcie – świat fantazji macie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy tylko tego chcieć.
Życzę wszystkim słuchaczom miłych wrażeń i serdecznie zapraszam na spotkanie z baśnią, która jest dobra na wszystko.
Karolina Matejszczak- opiekunka grup teatralnych
Baśnie – kto ich nie lubi? Sądzę, że wszyscy, a zwłaszcza najmłodsi, uwielbiają te opowieści pełne fantazji i niesamowitych przygód. Już jako dzieci poznaliśmy ich wiele. Rodzice i dziadkowie czytali je nam przed snem. Zachwycały nas historie baśniowych bohaterów, z którymi często się identyfikowaliśmy. Ja sama choć przez chwilę chciałam być księżniczką w pięknej gorsetowej sukni z długim trenem. I stawałam się nią właśnie dzięki baśniom i wyobraźni. Ach, to były czasy… Bezcenne chwile.
Baśnie nie tylko pobudzają naszą fantazję, ale także są wspaniałym pomysłem na walkę z nudą, szczególnie w deszczowe dni, kiedy nie mamy pomysłu na zabawę. Jeśli więc kogoś z Was ogarnie taki stan i nie będzie wiedział, jak spędzić wolny czas lub towarzyszyć mu będzie gorszy humor, niech koniecznie sięgnie po baśniowy utwór lub posłucha nagrań baśni, które z myślą o Was przygotowali uczniowie naszej szkoły – członkowie grup teatralnych: „Teatralne Kaczuszki” i „Zamaskowani”. Przez istniejącą sytuację związaną z pandemią koronawirusa Wasi koledzy i koleżanki nie mogli przygotować inscenizacji teatralnej, jednak nie dali za wygraną i postanowili stworzyć dla Was prezentację baśni w nowej odsłonie. Mam nadzieję, że nowa forma przypadnie Wam do gustu i sprawi, że częściej będziecie sięgać po baśnie i nie tylko. Pamiętajcie – świat fantazji macie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy tylko tego chcieć.
Życzę wszystkim słuchaczom miłych wrażeń i serdecznie zapraszam na spotkanie z baśnią, która jest dobra na wszystko.
Organizatorem programu MegaMisja jest Fundacja Orange, która działa na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży. Poprzez twórcze inicjatywy – ciekawe scenariusze zajęć, filmy, gry i konkursy – najmłodsi uczniowie naszej szkoły mogą zdobywać wiedzę i umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów sieci Internetowej. Program podnosi kompetencje cyfrowe nie tylko dzieci, ale także nauczycieli. Podczas zajęć uczniowie uczą się kreatywnego rozwiązywania stawianych problemów, bezpiecznego surfowania w sieci oraz korzystania z zasobów internetowych i rozwijania pasji poprzez twórcze wykorzystanie najnowszych technologii. W świat nowoczesnych technologii wprowadza dzieci rodzeństwo: Julia i Kuba oraz Psotnik - stworzona w laboratorium sztuczna inteligencja. Nieustanne kłopoty z Psotnikiem uczą dzieci rozwiązywać ich własne problemy dotyczące cyfrowego świata. Ale to nie wszystko! MegaMisja także nagradza. Za poprawne wykonanie zadań uczniowie losują nagrody. Szkoła wzbogaciła się o tablet, materiały plastyczne, a ostatnio o książki i gry, które uatrakcyjnią księgozbiór biblioteki i ofertę świetlicy. Obecnie zajęcia MegaMisji prowadzą panie Monika Rodakowska oraz Agata Styczyńska. W ubiegłych latach zajęcia prowadziła także pani Danuta Rajn.
A oto kilka zdjęć z zajęć, które odbyły się w całym cyklu programu oraz wiersz, który świetnie określa cele i założenia programu. Powstał on podczas zajęć MegaMisji, jako praca konkursowa.
Z MegaMisją w świat cyfrowy
1. Krok po kroku w świat cyfrowy Piękny, duży, kolorowy MegaMisja mnie wprowadzi Wszelkim problemom zaradzi
2.Bezpieczeństwo jest jej celem Już się nauczyłem wiele Netykietę świetnie znam W Kubie przyjaciela mam!
3. Psotnik psoci co nie miara Nie skuteczna żadna kara! Kubie, Julce wnet pomogę Tworzymy Mega załogę!
4.W MegaMisji wszystko Mega - tak powiedział mój kolega Mega tablet, filmy Mega każdy chętnie tu przybiega!
5.MegaMisja to świat marzeń Wiele tajemniczych zdarzeń Jedno zdanie dziś powiemy: MegaMisji dziękujemy!
Portale społecznościowe pełne są różnorodnych akcji. Jedna z nich przykuła moją szczególną uwagę. „Dla osób, które mają ochotę uszczęśliwić dziecko książką…” – tak zaczyna się opis posta promującego czytelnictwo. W akcję, w której dziecko może otrzymać aż 36 książek włączyli się nauczyciele, rodzice, znajomi… Pomysł dotyczy dzieci w wieku od 0 do 16 lat. Dostarczane pocztą książki (przesyłka zaadresowana na dziecko), dopasowane wiekowo mogą zachęcić do czytania nawet najbardziej opornego czytelnika. „Dzieci, którym czytamy 15 minut dziennie wzbogacają̨ swoje słownictwo o około 1000 słów rocznie”. Wspólne czytanie to szansa na tworzenie więzi międzyludzkich. Jak wybrać odpowiednią książkę? Fundacja "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" przygotowała złotą listę: CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
12 marca 2021 roku odbyły się zajęcia w ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom”. Uczniowie klas 1 wysłuchali wierszy Jana Brzechwy i wykonali do nich prace plastyczne. Wykazali się zdolnościami manualnymi, inwencją twórczą i umiejętnością współpracy. Prace zdobią szkolną bibliotekę.
Jan Brzechwa ZOO Matołek raz zwiedzał zoo I wołał co chwila: "O-o!" "Jaka brzydka papuga!" "Żyrafa jest za długa!" "Słoń za wysoki!" "A po co komu te foki?" "Zebra ma farbowane żebra!" "Tygrys Chętnie by mnie stąd wygryzł!" "Na, a zajrzyjmy pod daszek: Żółw - tuś, bratku, tuś!" "A to? Ptaszek. Niezły ptaszek - Struś!" Wreszcie zbliża się do wielbłąda, Uważnie mu się przygląda I powiada wskazując na niego przez kraty: "Owszem, niezły. Niczego! Szkoda tylko, że garbaty!"
NIEDŹWIEDŹ Proszę państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś, Chętnie państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda. SŁOŃ Ten słoń nazywa się Bombi. Ma trąbę, lecz na niej nie trąbi. Dlaczego? Nie bądź ciekawy - To jego prywatne sprawy.
Psotnik cyfrowym detektywem. 2 marca 2021 r. odbyło się ostatnie obowiązkowe spotkanie z Psotnikiem. Anonimowość w sieci jest jednym z najważniejszych tematów. Kiedy należy być anonimowym? Czy każdą tajemnicę należy dochować? Do kogo zwrócić się z problemem? Kiedy nie możemy być anonimowi? Czym jest anonimowość? Dzieci nie miały problemów z odpowiedzią na powyższe pytania. Przypomnieliśmy sobie także zasady Netykiety, która obowiązuje także wtedy gdy jesteśmy anonimowi - podobnie jak w realnym życiu. Z Psotnikiem i bliźniakami nie żegnamy się. Postanowiliśmy kontynuować spotkania.
Po dłuższej przerwie powróciliśmy do spotkań MegaMisji. Dzisiejsze spotkanie (23.02.2021 r) było pełne niespodzianek. Pomagaliśmy Julce i Kubie budować Psotnikowi domek w chmurach. Psotnik uwielbia bujać w obłokach - „Bujać w obłokach” czyli mieszkać w internetowej chmurze. Na dzisiejszych zajęcia dowiedzieliśmy się czym jest chmura internetowa, jak wygląda chmura internetowa poczty gmail, co można wrzucać do takiej chmury i jak udostępniać innym.
Jak zwykle było to maga spotkanie. Okazało się, że wykonane przez nas zadanie było ostatnim z obowiązkowych. Szkoła i nasi opiekunowie dostali dyplomy, a za osiągnięcia w MegaMisji wylosowaliśmy nagrodę. Wkrótce do naszej szkoły dotrze przesyłka z materiałami kreatywnymi, z których chętnie będziemy korzystać w naszej świetlicy. Trochę szkoda, że nasza przygoda z MegaMisją dobiega końca… Przed nami ostatni etap – dla chętnych nauka programowania!